Efectos de una unidad didáctica de humor en los primeros años
Author
Puentes Chávez, Daniela Olivia
Paukner Nogués, Fraño
Full text
http://revistace.ucm.cl/article/view/272Abstract
The study addresses the effects –at the level of passive language understanding– of a teaching unit related to humor. The piece of research has a quantitative experimental design with a pretest and a posttest. The research project studies two groups, one that receives the treatment (experimental group), and the other that does not (control group). The purpose is to measure, in a particular context, the effect that an independent variable causes in a dependent one. The independent variable corresponds to the humor teaching unit while the dependent one is the passive language level of understanding of a group of children from Juan Ignacio Molina School. El estudio trata la temática de los efectos de una unidad didáctica de humor, a nivel de comprensión del lenguaje pasivo, presenta un diseño de tipo cuantitativo experimental, con pretest y postest. El proyecto de investigación considera dos grupos: uno que recibirá el tratamiento (experimental) y otro que no (control). El propósito es medir el efecto que provoca una variable independiente en una variable dependiente en un contexto particular. La variable independiente corresponde a la unidad didáctica de humor, mientras que la dependiente es el nivel de comprensión del lenguaje pasivo de un grupo de niños y niñas, pertenecientes al colegio Juan Ignacio Molina.