Universidad Católica del Maule
Browse by
Journals
Recent publication
-
The quipu that remembers nothing: Towards a poetics of divergent contact In Cecilia Vicuña’s Palabra e hilo
Palabra y Razón; Núm. 26 (2024): Palabra y Razón; 100-120. -
Spreading: Ways of doing and contemporary art in Cartagena
Palabra y Razón; Núm. 26 (2024): Palabra y Razón; 14-35. -
Towards the end of decorum: Questioning offenses to/in politics in the act of “pasarse politicamente” in “subversive Interruption” of Colonial Debts: the case of Puerto Rico
Palabra y Razón; Núm. 26 (2024): Palabra y Razón; 122-127. -
De la memoria al arte como archivo: nuevas cartografías poéticas en América Latina
Palabra y Razón; Núm. 26 (2024): Palabra y Razón; 6-13. -
Furious exercises for small truths: Travestis and mapuche memories in argentine post-dictatorship
Palabra y Razón; Núm. 26 (2024): Palabra y Razón; 80-99. -
Step by Step, from Word of Mouth: Archival Driftage/the Archive Adrift in Freisy González Portales and Diana Rangel Lampe’s Migrant Memories
Palabra y Razón; Núm. 26 (2024): Palabra y Razón; 36-59. -
The form of lack: Reading and archiving trauma
Palabra y Razón; Núm. 26 (2024): Palabra y Razón; 60-79. -
El paro como teoría: Historia del presente y estallido en Colombia
Palabra y Razón; Núm. 26 (2024): Palabra y Razón; 128-141. -
A quienes nadie vengará: Sobre América ilegible de José Ruiz
Palabra y Razón; Núm. 26 (2024): Palabra y Razón; 142-151. -
Motor Competence, Physical Activity and Sedentary Behaviour in School Children in Northern Chile
Revista Ciencias de la Actividad Física UCM; Vol. 26 Núm. 1 (2025): Revista Ciencias de la Actividad Física UCM; 76-91. -
Perceptual-Motor Development in Chilean Primary School Students: Adaptation Update
Revista Ciencias de la Actividad Física UCM; Vol. 26 Núm. 1 (2025): Revista Ciencias de la Actividad Física UCM; 63-75. -
Importance of collaborative work between family and pedagogical team in children in Latin America: A systematic review
Convergencia Educativa; Núm. 16 (2024): Revista Convergencia Educativa; 71-84. -
Socioemotional factors and results of standardized reading assessments: Analysis in three establishments in Talca
Convergencia Educativa; Núm. 15 (2024): Revista Convergencia Educativa; 28-49. -
Developing middle leadership practices to promote collaborative instance: An experience based on the Chinese school leaders model
Convergencia Educativa; Núm. 16 (2024): Revista Convergencia Educativa; 56-70. -
Intercultural Higher Education in Ecuador: Trajectories, challenges and perspectives in the case study of Intercultural University of Nationalities and Indigenous People Amawtay Wasi
Convergencia Educativa; Núm. 16 (2024): Revista Convergencia Educativa; 41-55. -
Educational methodologies and interculturality: Reflections from an internship at the University of Valladolid, Spain
Convergencia Educativa; Núm. 16 (2024): Revista Convergencia Educativa; 85-98. -
School experiences of students with high capacities of Maule region: Approach to potentiality and diversity in the classroom
Convergencia Educativa; Núm. 15 (2024): Revista Convergencia Educativa; 11-27. -
Bahamondes Quezada, Giselle (2020). Encierro y Rebelión. Dos propuestas de educación literaria. Ediciones UCM, 78 págs.
Convergencia Educativa; Núm. 15 (2024): Revista Convergencia Educativa; 126-128. -
Editorial
Convergencia Educativa; Núm. 15 (2024): Revista Convergencia Educativa; 9-10. -
Interculturality and multilingualism: Educational proposals to combat linguistic and cultural barriers in chilean school contexts
Convergencia Educativa; Núm. 16 (2024): Revista Convergencia Educativa; 11-28.