Diseño del módulo de autoconocimiento desde el enfoque socioconstruccionista
Author
Reynaldos Quinteros, Carolina
Oda Gallegos, Harún
Chico Ramos, Carlos
Full text
http://revistace.ucm.cl/article/view/300Abstract
The first experience of self-knowledge module implementation of innovated curriculum the Psychology career of the Catholic University of Maule is reviewed taking account its onto-epistemological basis, from the social constructionist approach. This type of approach was very useful to achieve the initial development of a competition that is related to self-regulate their own performance with based on self-assessment and self-criticism. In addition, the working group constituted a socio-emotional support that facilitated the integration of higher education. Se revisa la primera experiencia de implementación del módulo de Autoconocimiento del currículum innovado de la carrera de Psicología de la Universidad Católica del Maule, dando cuenta de sus bases ontoepistemológicas, desde el enfoque socioconstruccionista. Este tipo de abordaje resultó de gran utilidad para lograr el inicio del desarrollo de una competencia que dice relación con autorregular el propio desempeño con en base en la autoevaluación y la autocrítica. Además, el grupo de trabajo se constituyó en un soporte socioemocional que facilitó la inserción a la educación superior.