Assessment instrument for early development of Frugone & Miño
Instrumento de evaluación para el desarrollo en edades tempranas de Frugone & Miño
Author
Díaz Roca, Sebastián Andrés
Parada Flores, Bastián Ignacio
Rojas Muñoz, Katherine Daniela
Frugone Zaror, Diego Fabrizio
Miño Cornejo, Flor María Magdalena
Faúndez Casanova, Cesar Patricio
Abstract
Objective: Propose a cognitive assessment (battery) to evaluate the motor development of students during the first basic cycle. Methodology: A sample of 190 students was evaluated, belonging to three educational establishments in the city of Talca, Chile. The age range varied between 5 and 9 years of age. Results: The instrument showed acceptable values, reliability and internal consistency (Cronbach's Alpha 0.829). The cutting points adopted are: p Objetivo: Proponer una batería para evaluar el desarrollo motor para estudiantes de primer ciclo básico.Metodología: se evaluó una muestra de 190 estudiantes, pertenecientes a tres establecimientos educacionales de la ciudad de Talca, Chile. El rango de edad oscila entre los 5 y 9 años de edad. Resultados: El instrumento evidenció valores aceptables confiabilidad y consistencia interna (Alpha de Cronbach 0,829) Los puntos de corte adoptados son: p