Show simple item record

Superhéroes y villanos en las clases de Educación Física

dc.creatorLopes da Silva, Cinthia
dc.creatorFerrés i Prats, Joan
dc.date2019-11-12
dc.identifierhttps://revistacaf.ucm.cl/article/view/328
dc.identifier10.29035/rcaf.20.2.5
dc.descriptionThe objective of this work is to analyze a pedagogical experience in which superhero comics were introduced in Physical Education classes, based on the Educational Communication contributions. The difficulty of dealing with social differences is a problem that is exacerbated by the fact that people are unaware of their emotions and their uniqueness, expressed by their bodies. A pedagogical experience was carried out with 20 primary school students from a public school in São Paulo, Brazil. A field diary and observations were used as techniques. Dialogues with the students were recorded. The main results were the students’ construction of knowledge about bodily differences and social values in favor of the collective.en-US
dc.descriptionEl objeto de este trabajo es analizar una experiencia pedagógica que se incluyeron los cómics de superhéroes en las clases de Educación Física, tomando como base las contribuciones de la Comunicación Educativa. La dificultad de tratar las diferencias sociales es un problema que se agudiza en la medida en que las personas desconocen sus emociones y su singularidad, expresadas por su cuerpo. Se realizó una experiencia pedagógica con 20 alumnos de la Educación Primaria de una escuela pública del estado de São Paulo, Brasil. Se utilizaron como técnicas un diario de campo y observaciones. Se grabaron los diálogos con los alumnos. Los principales resultados fueron la construcción de conocimientos por parte de los alumnos acerca de las diferencias corporales y de valores sociales a favor del colectivo.es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.formattext/html
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad Católica del Maulees-ES
dc.relationhttps://revistacaf.ucm.cl/article/view/328/357
dc.relationhttps://revistacaf.ucm.cl/article/view/328/555
dc.rightsDerechos de autor 2019 Cinthia Lopes da Silva, Joan Ferrés i Pratses-ES
dc.rightshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0es-ES
dc.sourceRevista Ciencias de la Actividad Física UCM; Vol. 20 Núm. 2 (2019): Revista Ciencias de la Actividad Física UCM; 1-20es-ES
dc.source0719-4013
dc.source0717-408X
dc.titleSuperheroes and villains in Physical Education classesen-US
dc.titleSuperhéroes y villanos en las clases de Educación Físicaes-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record