Superheroes and villains in Physical Education classes
Superhéroes y villanos en las clases de Educación Física
dc.creator | Lopes da Silva, Cinthia | |
dc.creator | Ferrés i Prats, Joan | |
dc.date | 2019-11-12 | |
dc.identifier | https://revistacaf.ucm.cl/article/view/328 | |
dc.identifier | 10.29035/rcaf.20.2.5 | |
dc.description | The objective of this work is to analyze a pedagogical experience in which superhero comics were introduced in Physical Education classes, based on the Educational Communication contributions. The difficulty of dealing with social differences is a problem that is exacerbated by the fact that people are unaware of their emotions and their uniqueness, expressed by their bodies. A pedagogical experience was carried out with 20 primary school students from a public school in São Paulo, Brazil. A field diary and observations were used as techniques. Dialogues with the students were recorded. The main results were the students’ construction of knowledge about bodily differences and social values in favor of the collective. | en-US |
dc.description | El objeto de este trabajo es analizar una experiencia pedagógica que se incluyeron los cómics de superhéroes en las clases de Educación Física, tomando como base las contribuciones de la Comunicación Educativa. La dificultad de tratar las diferencias sociales es un problema que se agudiza en la medida en que las personas desconocen sus emociones y su singularidad, expresadas por su cuerpo. Se realizó una experiencia pedagógica con 20 alumnos de la Educación Primaria de una escuela pública del estado de São Paulo, Brasil. Se utilizaron como técnicas un diario de campo y observaciones. Se grabaron los diálogos con los alumnos. Los principales resultados fueron la construcción de conocimientos por parte de los alumnos acerca de las diferencias corporales y de valores sociales a favor del colectivo. | es-ES |
dc.format | application/pdf | |
dc.format | text/html | |
dc.language | spa | |
dc.publisher | Universidad Católica del Maule | es-ES |
dc.relation | https://revistacaf.ucm.cl/article/view/328/357 | |
dc.relation | https://revistacaf.ucm.cl/article/view/328/555 | |
dc.rights | Derechos de autor 2019 Cinthia Lopes da Silva, Joan Ferrés i Prats | es-ES |
dc.rights | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 | es-ES |
dc.source | Revista Ciencias de la Actividad Física UCM; Vol. 20 Núm. 2 (2019): Revista Ciencias de la Actividad Física UCM; 1-20 | es-ES |
dc.source | 0719-4013 | |
dc.source | 0717-408X | |
dc.title | Superheroes and villains in Physical Education classes | en-US |
dc.title | Superhéroes y villanos en las clases de Educación Física | es-ES |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
This item appears in the following Collection(s)
-
Ciencias de la Actividad Física
[0-9]{4}