High School Level of Teacher's Formation: Central Axes in theTransformation of Existing Models
Formación de profesores de enseñanza media: ejes centrales de transformación de los modelos de formación
dc.contributor | en-US | |
dc.contributor | es-ES | |
dc.creator | Gysling, Jaqueline; Investigadora, CIDE | |
dc.date | 2011-04-23 | |
dc.date.accessioned | 2020-03-02T17:09:24Z | |
dc.date.available | 2020-03-02T17:09:24Z | |
dc.identifier | http://pensamientoeducativo.uc.cl/index.php/pel/article/view/5 | |
dc.identifier | 10.7764/PEL.14.1.1994. | |
dc.identifier.uri | https://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/132525 | |
dc.description | Derived from the analysis of the relationship among the training of teachers, teaching performance and the quality of the system and its evolutionary process on one hand, and, on the other, of the changes that need to be made in teacher training curricula, specially in high-school, three central positions are proposed for the change in the formation process, with reference to the role of the teaching-practice, the integration between discipline and pedagogy and to the ethical and valoric aspects in the formation. | en-US |
dc.description | Partiendo del análisis, por una parte, de la relación entre la formación de los profesores, el desempeño docente, y la calidad del sistema y su proceso de cambio y, por otra, de los cambios necesarios de introducir en los currículos de formación de profesores, especialmente para la educación media, se plantean tres orientaciones centrales para el cambio en la formación, referidas éstas al rol de la práctica, a la integración entre disciplina y pedagogía y al sustrato ético y valórico de la formación. | es-ES |
dc.format | application/pdf | |
dc.format | text/html | |
dc.language | es | |
dc.publisher | Pontificia Universidad Católica de Chile | es-ES |
dc.rights | The Copyright of all communications published in Pensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana, belong to Pontificia Universidad Católica de Chile. If the author requires to publish the article in another journal or book, he/she must request an authorization to the Editor in Chief of the journal. | |
dc.rights | Los derechos de autor de todos los artículos publicados en Pensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana, pertenecen a la Pontificia Universidad Católica de Chile. Si el autor desea publicar su artículo en otra revista o libro, debe solicitar autorización al Editor en Jefe de la revista | |
dc.source | Pensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana; Vol 14, No 1 (1994): Formación de profesores; 87-105 | en-US |
dc.source | Pensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana; Vol 14, No 1 (1994): Formación de profesores; 87-105 | es-ES |
dc.title | High School Level of Teacher's Formation: Central Axes in theTransformation of Existing Models | en-US |
dc.title | Formación de profesores de enseñanza media: ejes centrales de transformación de los modelos de formación | es-ES |
dc.type | en-US | |
dc.type | es-ES |
This item appears in the following Collection(s)
-
Pensamiento Educativo
[0-9]{4}