Show simple item record

Currículum de formación de profesores de Enseñanza Media

dc.contributoren-US
dc.contributores-ES
dc.creatorGysling, Jacqueline; Pontificia Universidad Católica de Chile
dc.date2011-04-21
dc.date.accessioned2020-03-02T17:09:26Z
dc.date.available2020-03-02T17:09:26Z
dc.identifierhttp://pensamientoeducativo.uc.cl/index.php/pel/article/view/33
dc.identifier10.7764/PEL.16.1.1995.
dc.identifier.urihttps://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/132551
dc.descriptionA description and analysis of curricular contents and organization for Secondary Teacher’s training programs is the core of this paper. Plans and Programs of study taught between 1981 and 1992 in 14 Chilean training institutions are particularly analysed.  This paper recovers part of the information gathered for the research project “Requirements for training of teachers for Secondary School”, developed by a consortium headed by the Pontificia Universidad Católica de Chile for the Education’s Quality and Equity Improvement Program of the Ministerio de Educación. .en-US
dc.descriptionEste artículo se ocupa de describir y analizar los contenidos y organización curricular de la formación de profesores de Enseñanza Media; específicamente se analizan los planes y programas de estudio aplicados entre 1981 y 1992 en 14 instituciones formadoras del país.  Este artículo recupera parte de la información contenida en el proyecto de investigación “Requerimientos para la formación de profesores de Enseñanza Media”, preparado por un consorcio de instituciones encabezado por la Pontificia Universidad Católica de Chile, para el Programa de Mejoramiento de la Equidad y Calidad de la Educación del Ministerio de Educación.es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.formattext/html
dc.languagees
dc.publisherPontificia Universidad Católica de Chilees-ES
dc.rightsThe Copyright of all communications published in Pensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana, belong to Pontificia Universidad Católica de Chile. If the author requires to publish the article in another journal or book, he/she must request an authorization to the Editor in Chief of the journal. 
dc.rightsLos derechos de autor de todos los artículos publicados en Pensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana, pertenecen a la Pontificia Universidad Católica de Chile. Si el autor desea publicar su artículo en otra revista o libro, debe solicitar autorización al Editor en Jefe de la revista
dc.sourcePensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana; Vol 16, No 1 (1995): Educación media; 227-244en-US
dc.sourcePensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana; Vol 16, No 1 (1995): Educación media; 227-244es-ES
dc.titleTeacher's Training Curriculumen-US
dc.titleCurrículum de formación de profesores de Enseñanza Mediaes-ES
dc.typeen-US
dc.typees-ES


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record