Show simple item record

Reforma de la educación: instituciones y necesidades

dc.contributoren-US
dc.contributores-ES
dc.creatorRatinoff, Luis; Pontificia Universidad Católica de Chile
dc.date2011-04-21
dc.date.accessioned2020-03-02T17:09:27Z
dc.date.available2020-03-02T17:09:27Z
dc.identifierhttp://pensamientoeducativo.uc.cl/index.php/pel/article/view/39
dc.identifier10.7764/PEL.17.2.1995.
dc.identifier.urihttps://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/132557
dc.descriptionThe problem of educational reform is examined from two perspectives. One, from the inside, examines the adequacy of means to the achievement of ends, considering the logic of quantities in and out institutions, as well as the shortage of resources. The other perspective, from outside the educational systems, examines such aspects as: challenge posed by complexity, uncertainty and integration of markets, showing the magnitude of gaps which separate the socializations made by agents, from the newfactors which affect the human experiences of learning to be.en-US
dc.descriptionExamina, el autor, el problema de las reformas educativas desde dos perspectivas. Una, al interior de los sistemas escolares, como adecuación de los medios al logro de fines, teniendo en cuenta la lógica de las cantidades dentro y fuera de las instituciones y la limitación de los recursos. Otra, desde fuera de los sistemas educativos como desafíos que plantea la complejidad, inseguridad e integración de los mercados, mostrando la magnitud de las brechas se separan las socializaciones que realizan agentes, de los nuevos factores que inciden en las experiencias humanas de aprender a ser.es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.formattext/html
dc.languagees
dc.publisherPontificia Universidad Católica de Chilees-ES
dc.rightsThe Copyright of all communications published in Pensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana, belong to Pontificia Universidad Católica de Chile. If the author requires to publish the article in another journal or book, he/she must request an authorization to the Editor in Chief of the journal. 
dc.rightsLos derechos de autor de todos los artículos publicados en Pensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana, pertenecen a la Pontificia Universidad Católica de Chile. Si el autor desea publicar su artículo en otra revista o libro, debe solicitar autorización al Editor en Jefe de la revista
dc.sourcePensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana; Vol 17, No 2 (1995): Políticas de reforma educativa; 15-48en-US
dc.sourcePensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana; Vol 17, No 2 (1995): Políticas de reforma educativa; 15-48es-ES
dc.titleEducational Reform: Needs and Institutionsen-US
dc.titleReforma de la educación: instituciones y necesidadeses-ES
dc.typeen-US
dc.typees-ES


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record