Show simple item record

La politique scolaire française sous les deux présidences de François Mitterrand: la méthode réformatrice et ses conséquences

dc.contributoren-US
dc.contributores-ES
dc.creatorNique, Christian; Pontificia Universidad Católica de Chile
dc.date2011-04-21
dc.date.accessioned2020-03-02T17:09:28Z
dc.date.available2020-03-02T17:09:28Z
dc.identifierhttp://pensamientoeducativo.uc.cl/index.php/pel/article/view/46
dc.identifier10.7764/PEL.17.2.1995.
dc.identifier.urihttps://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/132564
dc.descriptionThis paper analyzes the French educational policies during François Mitterrand’s seven years of government. It raises the thesis that, even though it was a leftish government, the political action taken went into a reform line rather than in changes of a revolutionary nature. Under this perspective, the author studies the two more important action fields of this government: the renewal and consolidation of national education public service on one hand, and private education’s development on the other. According to the author, both aspects constitute the most characteristic and crucial aspects of the option and route adopted.en-US
dc.descriptionEste artículo analiza las políticas educacionales durante los siete años del gobierno de Francois Mitterrand.  Sostiene la tesis de que, si bien era un gobierno de izquierda, la actuación política camina en una línea de reformas más que de cambios de naturaleza revolucionaria.  Bajo esa perspectiva, estudia los dos campos más importantes de acción gubernamental: por una parte, la renovación y consolidación del servicio público de la educación nacional y, por otra, el desarrollo de la educación privada.  Ambos aspectos constituyen, a juicio del autor, los puntos cruciales y más característicos de la opción y el camino adoptado.es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.formattext/html
dc.languagees
dc.publisherPontificia Universidad Católica de Chilees-ES
dc.rightsThe Copyright of all communications published in Pensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana, belong to Pontificia Universidad Católica de Chile. If the author requires to publish the article in another journal or book, he/she must request an authorization to the Editor in Chief of the journal. 
dc.rightsLos derechos de autor de todos los artículos publicados en Pensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana, pertenecen a la Pontificia Universidad Católica de Chile. Si el autor desea publicar su artículo en otra revista o libro, debe solicitar autorización al Editor en Jefe de la revista
dc.sourcePensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana; Vol 17, No 2 (1995): Políticas de reforma educativa; 191-205en-US
dc.sourcePensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana; Vol 17, No 2 (1995): Políticas de reforma educativa; 191-205es-ES
dc.titleFrench Educational Policy during F. Mitterrand's Two Presidenciesen-US
dc.titleLa politique scolaire française sous les deux présidences de François Mitterrand: la méthode réformatrice et ses conséquenceses-ES
dc.typeen-US
dc.typees-ES


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record