Show simple item record

Los valores en la formación universitaria

dc.contributoren-US
dc.contributores-ES
dc.creatorAragoneses, Josefina; Pontificia Universidad Católica de Chile
dc.date2011-04-21
dc.date.accessioned2020-03-02T17:09:29Z
dc.date.available2020-03-02T17:09:29Z
dc.identifierhttp://pensamientoeducativo.uc.cl/index.php/pel/article/view/57
dc.identifier10.7764/PEL.18.1.1996.
dc.identifier.urihttps://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/132575
dc.descriptionThe author analyzes ways to find the best solution to the problem of forming in values at the University, under the perspective that the university should be, most of all nowadays, an educational institution able not only for generating and communicating specific academic knowledge, but also –and over all– to form persons. In order to do that, the internal causes that prevent this aim from being approached in an explicit and organized form in general curricula, and in each of the disciplines imparted at the institutes of Higher Education, are retrieved. It is also supported that there are external factors to the Universities that prevent an approach to this educational task.en-US
dc.descriptionBajo la idea que la universidad debería ser, sobre todo en nuestro tiempo, una institución educativa con capacidad no sólo de elaborar y transmitir conocimientos académicos específicos, sino también y sobre todo de formar personas, la autora analiza los caminos para encontrar la solución adecuada, en la universidad, al problema de la formación en valores. Para ello, se recogen las causas internas por las cuales este propósito no es abordado en forma explícita y organizada en los currículos y en cada una de las disciplinas en los institutos de educación superior. Se sostiene, también, que existen factores externos a las propias universidades que dificultan el abordar esta labor educativa.es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.formattext/html
dc.languagees
dc.publisherPontificia Universidad Católica de Chilees-ES
dc.rightsThe Copyright of all communications published in Pensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana, belong to Pontificia Universidad Católica de Chile. If the author requires to publish the article in another journal or book, he/she must request an authorization to the Editor in Chief of the journal. 
dc.rightsLos derechos de autor de todos los artículos publicados en Pensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana, pertenecen a la Pontificia Universidad Católica de Chile. Si el autor desea publicar su artículo en otra revista o libro, debe solicitar autorización al Editor en Jefe de la revista
dc.sourcePensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana; Vol 18, No 1 (1996): Educación en valores; 211-232en-US
dc.sourcePensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana; Vol 18, No 1 (1996): Educación en valores; 211-232es-ES
dc.titleValues in University Formationen-US
dc.titleLos valores en la formación universitariaes-ES
dc.typeen-US
dc.typees-ES


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record