Show simple item record

Educación en valores y su sentido

dc.contributoren-US
dc.contributores-ES
dc.creatorPadilla, Alfonso; Pontificia Universidad Católica de Chile
dc.date2011-04-21
dc.date.accessioned2020-03-02T17:09:29Z
dc.date.available2020-03-02T17:09:29Z
dc.identifierhttp://pensamientoeducativo.uc.cl/index.php/pel/article/view/60
dc.identifier10.7764/PEL.18.1.1996.
dc.identifier.urihttps://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/132578
dc.descriptionThis paper poses that in order to find out the meaning of an education on values, it is necessary to start by reconsidering the very concept of education, since this concept and education on values, constitute an undivisible whole. Values are considered lo give guidance and sense to man’s life, from a sociological and anthropological, psychological-humanistic approach. Therefore, education, because of its formative nature, cannot ignore them –even more– it must explicitely and planned assume them. Finally, because of its responsibility to the student, some reflections related to education on values and some problems from the student’s point of view, that mut be assumed, are presented.en-US
dc.descriptionEl presente trabajo explica que, para encontrar cuál es el sentido de una educación en valores, es necesario partir retomando el concepto mismo de educación, puesto que ésta y educación en valores constituyen un todo inseparable. Además, partiendo implícitamente de una visión de base psicológica-humanista, antropológica y sociológica, enmarca el valor como aquello que da dirección y sentido a la vida del hombre, fundamentando el por qué la educación, por su deber formativo, no lo debe ignorar, más aún, lo debe asumir explícita y planificadamente. Por último, se dan a conocer algunas reflexiones en relación a la educación en valoresy algunos problemas que debe asumir, desde el punto de vista del educando, por su responsabilidad ante él.es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.formattext/html
dc.languagees
dc.publisherPontificia Universidad Católica de Chilees-ES
dc.rightsThe Copyright of all communications published in Pensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana, belong to Pontificia Universidad Católica de Chile. If the author requires to publish the article in another journal or book, he/she must request an authorization to the Editor in Chief of the journal. 
dc.rightsLos derechos de autor de todos los artículos publicados en Pensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana, pertenecen a la Pontificia Universidad Católica de Chile. Si el autor desea publicar su artículo en otra revista o libro, debe solicitar autorización al Editor en Jefe de la revista
dc.sourcePensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana; Vol 18, No 1 (1996): Educación en valores; 287-301en-US
dc.sourcePensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana; Vol 18, No 1 (1996): Educación en valores; 287-301es-ES
dc.titleEducation on Values and Its Meaningen-US
dc.titleEducación en valores y su sentidoes-ES
dc.typeen-US
dc.typees-ES


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record