Show simple item record

Computadores: ¿son una herramienta de aprendizaje en el jardín infantil?

dc.contributoren-US
dc.contributores-ES
dc.creatorSuzuki, Emy; Pontificia Universidad Católica de Chile
dc.creatorRosenberg, Beatriz
dc.date2011-04-21
dc.date.accessioned2020-03-02T17:09:31Z
dc.date.available2020-03-02T17:09:31Z
dc.identifierhttp://pensamientoeducativo.uc.cl/index.php/pel/article/view/77
dc.identifier10.7764/PEL.19.2.1996.
dc.identifier.urihttps://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/132594
dc.descriptionConsidering the influx of computers into the home and school environment, there is a need to know how computers should be used with young children. Preschool teachers need to be knowledgable of its potential and applications and understand how computers can be used to help young children learn and develop.  The preschool teacher who understand Chis will be able to make professional decisions regarding computer use, and will be best prepared to direct the course of this powerful technology’s role in young children’s lives.en-US
dc.descriptionConsiderando la influencia de los computadores en la casa y en la escuela, se hace necesario conocer cómo podrían ser usados con los preescolares.  Los educadores necesitan conocer sus potencialidades y aplicaciones y entender cómo utilizarlos para ayudar a los preescolares a aprender y desarrollarse.  Los educadores que entienden lo anterior serán capaces de tomar decisiones profesionales con respecto al uso del computador y estarán mejor preparados para dirigir el curso del rol de esta poderosa tecnología en la vida de los niños.es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.formattext/html
dc.languagees
dc.publisherPontificia Universidad Católica de Chilees-ES
dc.rightsThe Copyright of all communications published in Pensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana, belong to Pontificia Universidad Católica de Chile. If the author requires to publish the article in another journal or book, he/she must request an authorization to the Editor in Chief of the journal. 
dc.rightsLos derechos de autor de todos los artículos publicados en Pensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana, pertenecen a la Pontificia Universidad Católica de Chile. Si el autor desea publicar su artículo en otra revista o libro, debe solicitar autorización al Editor en Jefe de la revista
dc.sourcePensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana; Vol 19, No 2 (1996): Educación inicial; 343-356en-US
dc.sourcePensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana; Vol 19, No 2 (1996): Educación inicial; 343-356es-ES
dc.titleComputers:Are they a Means of Learning in the Pre-school?en-US
dc.titleComputadores: ¿son una herramienta de aprendizaje en el jardín infantil?es-ES
dc.typeen-US
dc.typees-ES


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record