Television Across to Curriculum
Tevetransversalidad curricular
dc.contributor | en-US | |
dc.contributor | es-ES | |
dc.creator | Olivari, José Luis; Pontificia Universidad Católica de Chile | |
dc.creator | Bonadies, Mario Francisco | |
dc.creator | Parga, Patricia | |
dc.date | 2011-04-21 | |
dc.date.accessioned | 2020-03-02T17:09:32Z | |
dc.date.available | 2020-03-02T17:09:32Z | |
dc.identifier | http://pensamientoeducativo.uc.cl/index.php/pel/article/view/89 | |
dc.identifier | 10.7764/PEL.20.1.1997. | |
dc.identifier.uri | https://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/132606 | |
dc.description | The article presents a theoretical substratum of an action-research carried out by the Active Receipt Program of CENECA. The encounter of two systems, the School and the TV, is outlined as object of study, having as frame of reference the School Curriculum in its cultural and educational areas. Work hypothesis states that, in the educational world, especially among teachers, the potential of T.V. receipt (broadcasting) and his application in the curriculum has been progressively recognized with a role that is going beyond the didactic, and whose extracurricular scope is culturally enriching. | en-US |
dc.description | El artículo presenta el substrato teórico de una investigación-acción realizada por el Programa de Recepción Activa de CENECA y que se plantea como objeto de estudio: el encuentro de dos sistemas, la Escuela y la TV, teniendo como referente el Currículum Escolar en susámbitos de lo cultural y lo educativo. Como hipótesis de trabajo, se sostiene que, en el mundo educacional, especialmente en los profesores, se ha ido reconociendo de manera progresiva el potencial de la recepción televisiva (broadcasting) y su aplicación en el currículum, con un rol que va más allá de la didáctica y cuyo alcance extra curricular es culturalmente enriquecedor. | es-ES |
dc.format | application/pdf | |
dc.format | text/html | |
dc.language | es | |
dc.publisher | Pontificia Universidad Católica de Chile | es-ES |
dc.rights | The Copyright of all communications published in Pensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana, belong to Pontificia Universidad Católica de Chile. If the author requires to publish the article in another journal or book, he/she must request an authorization to the Editor in Chief of the journal. | |
dc.rights | Los derechos de autor de todos los artículos publicados en Pensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana, pertenecen a la Pontificia Universidad Católica de Chile. Si el autor desea publicar su artículo en otra revista o libro, debe solicitar autorización al Editor en Jefe de la revista | |
dc.source | Pensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana; Vol 20, No 1 (1997): Nuevas tecnologías en la escuela (1); 175-202 | en-US |
dc.source | Pensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana; Vol 20, No 1 (1997): Nuevas tecnologías en la escuela (1); 175-202 | es-ES |
dc.title | Television Across to Curriculum | en-US |
dc.title | Tevetransversalidad curricular | es-ES |
dc.type | en-US | |
dc.type | es-ES |
This item appears in the following Collection(s)
-
Pensamiento Educativo
[0-9]{4}