Show simple item record

La construcción del conocimiento y el enfoque ciencia-tecnología-sociedad en la enseñanza

dc.contributoren-US
dc.contributores-ES
dc.creatorCampos, Miguel; Pontificia Universidad Católica de Chile
dc.date2011-04-21
dc.date.accessioned2020-03-02T17:09:40Z
dc.date.available2020-03-02T17:09:40Z
dc.identifierhttp://pensamientoeducativo.uc.cl/index.php/pel/article/view/144
dc.identifier10.7764/PEL.24.1.1999.
dc.identifier.urihttps://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/132659
dc.descriptionOne of the main aspects developed by the article is the reflection on STS approach. It recaptures diverse educational perspectives located in the search of a most integral and significant teaching to overcome the theoretical approach without integrative applications, and the activism that, more than to offer significant experiences of learning, it seems only to fill the time in the school class. In a same way, it develops the topic of knowledge construction in the STS approach, and the responsibility of teachers in these processes.en-US
dc.descriptionLa reflexión sobre el enfoque CTS, constituye uno de los principales aspectos abordados por el artículo. Retoma diversas perspectivas educativas situadas en la búsqueda de una enseñanza más integral y significativa, se desea superar el teoricismo sin aplicaciones integradoras, y el activismo que, más que ofrecer experiencias significativas de aprendizaje, parece sólo llenar el tiempo en la clase escolar. De igual manera, se plantea el tema de la construcción del conocimiento en los enfoques de CTS y la responsabilidad de los docentes en estos procesos.es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.formattext/html
dc.languagees
dc.publisherPontificia Universidad Católica de Chilees-ES
dc.rightsThe Copyright of all communications published in Pensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana, belong to Pontificia Universidad Católica de Chile. If the author requires to publish the article in another journal or book, he/she must request an authorization to the Editor in Chief of the journal. 
dc.rightsLos derechos de autor de todos los artículos publicados en Pensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana, pertenecen a la Pontificia Universidad Católica de Chile. Si el autor desea publicar su artículo en otra revista o libro, debe solicitar autorización al Editor en Jefe de la revista
dc.sourcePensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana; Vol 24, No 1 (1999): Ciencia, tecnología y sociedad; 77-98en-US
dc.sourcePensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana; Vol 24, No 1 (1999): Ciencia, tecnología y sociedad; 77-98es-ES
dc.titleThe Construction of the Knowledge and the STS Perspectivein the Teachingen-US
dc.titleLa construcción del conocimiento y el enfoque ciencia-tecnología-sociedad en la enseñanzaes-ES
dc.typeen-US
dc.typees-ES


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record