Show simple item record

La formación de profesores y los enfoques de ciencia, tecnología y sociedad

dc.contributoren-US
dc.contributores-ES
dc.creatorPessoa, Anna Maria; Pontificia Universidad Católica de Chile
dc.creatorInfantosi, Andréa
dc.date2011-04-21
dc.date.accessioned2020-03-02T17:09:41Z
dc.date.available2020-03-02T17:09:41Z
dc.identifierhttp://pensamientoeducativo.uc.cl/index.php/pel/article/view/148
dc.identifier10.7764/PEL.24.1.1999.
dc.identifier.urihttps://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/132663
dc.descriptionThe current proposals for science teaching emphasize the necessity to organizeactivities that reflect a harmonic integration between subjects and constructionprocesses of those same subjects. For it, the problems that approach therelationships among STS acquire a fundamental paper in teaching organization.Neither we can be ingenuous and to suppose that it is enough to talk aboutthese subjects, in training courses, so that teachers are able to modify theirschool classes and to propose significant activities in STS to their students. Inour article we will show how to prepare activities of STS for Physics teaching,in a secondary course (14 to 17 years), and how we introduce these topics inteachers.en-US
dc.descriptionLas propuestas actuales para la enseñanza de las ciencias enfatizan la necesidad de organizar actividades, que reflejen una integración armónica entre los contenidos y los procesos de construcción de esos mismos contenidos. Por ello, los problemas que abordan las relaciones entre Ciencia, Tecnología y Sociedadad quieren un papel fundamental en la organización de la enseñanza. Tampoco podemos ser ingenuos y suponer que basta “hablar sobre” estos asuntos, en los cursos de formación, para que los profesores sean capaces de modificar sus clases y proponer actividades significativas en CTS a sus alumnos. En nuestro artículo mostraremos cómo preparar actividades de CTS para la enseñanz ade la Física, en un curso medio (14 a 17 años), y cómo introducimos en los profesores estos temas.es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.formattext/html
dc.languagees
dc.publisherPontificia Universidad Católica de Chilees-ES
dc.rightsThe Copyright of all communications published in Pensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana, belong to Pontificia Universidad Católica de Chile. If the author requires to publish the article in another journal or book, he/she must request an authorization to the Editor in Chief of the journal. 
dc.rightsLos derechos de autor de todos los artículos publicados en Pensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana, pertenecen a la Pontificia Universidad Católica de Chile. Si el autor desea publicar su artículo en otra revista o libro, debe solicitar autorización al Editor en Jefe de la revista
dc.sourcePensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana; Vol 24, No 1 (1999): Ciencia, tecnología y sociedad; 181-199en-US
dc.sourcePensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana; Vol 24, No 1 (1999): Ciencia, tecnología y sociedad; 181-199es-ES
dc.titleThe Relationship between STS Apprach and the Teachers Trainingen-US
dc.titleLa formación de profesores y los enfoques de ciencia, tecnología y sociedades-ES
dc.typeen-US
dc.typees-ES


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record