Show simple item record

Humanismo y paideia

dc.contributoren-US
dc.contributores-ES
dc.creatorSánchez, Elena; Pontificia Universidad Católica de Chile
dc.date2011-04-21
dc.date.accessioned2020-03-02T17:09:45Z
dc.date.available2020-03-02T17:09:45Z
dc.identifierhttp://pensamientoeducativo.uc.cl/index.php/pel/article/view/191
dc.identifier10.7764/PEL.28.1.2001.
dc.identifier.urihttps://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/132706
dc.descriptionThe hope of a renovated humanism and of a new paideia expressed by de Rector of de Pontifical Catholic University, together with the concerns and controversies that have appeared in the course of the history of education and those that have surged in our country caused by the Educational Reform that is being carried, questions us about the educational ideals and the kind of man that the formative process tries to develop.  In the following lines we offer some ideas related to the former themes: the relation between anthropology and education, the anthropological questions, the different perspectives we have to study the human being, the philosophical anthropology of our epoch, the elaboration of a new humanism and paideia in the university thinking and the dignity of the human person.en-US
dc.descriptionLa solicitud de construir un humanismo renovado y una nueva paideia formulada recientemente por el Rector de la Pontificia Universidad Católica, unida al conjunto de inquietudes y controversias que han aparecido en el curso de la historia de la educación y las que están surgiendo en nuestro país con ocasión de la Reforma Educacional actualmente en marcha, conducen a preguntarse por los ideales educativos y el tipo de hombre que se aspira a desarrollar mediante el proceso formativo.  A continuación se ofrecen algunas ideas relacionadas con los planteamientos anteriores: la vinculación de la antropología con la educación, las preguntas antropológicas, las diversas perspectivas para estudiar el ser humano, la antropología filosófica en la época contemporánea, la elaboración de un nuevo humanismo y paideia en el ámbito del quehacer universitario y la dignidad de la persona humana.es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.formattext/html
dc.languagees
dc.publisherPontificia Universidad Católica de Chilees-ES
dc.rightsThe Copyright of all communications published in Pensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana, belong to Pontificia Universidad Católica de Chile. If the author requires to publish the article in another journal or book, he/she must request an authorization to the Editor in Chief of the journal. 
dc.rightsLos derechos de autor de todos los artículos publicados en Pensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana, pertenecen a la Pontificia Universidad Católica de Chile. Si el autor desea publicar su artículo en otra revista o libro, debe solicitar autorización al Editor en Jefe de la revista
dc.sourcePensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana; Vol 28, No 1 (2001): Antropología y educación; 129-152en-US
dc.sourcePensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana; Vol 28, No 1 (2001): Antropología y educación; 129-152es-ES
dc.titleHumanism and paideiaen-US
dc.titleHumanismo y paideiaes-ES
dc.typeen-US
dc.typees-ES


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record