Show simple item record

Políticas públicas y gestión educativa en América Latina: discurso global y realidades locales

dc.contributoren-US
dc.contributores-ES
dc.creatorSander, Benno; Pontificia Universidad Católica de Chile
dc.date2011-04-21
dc.date.accessioned2020-03-02T17:09:51Z
dc.date.available2020-03-02T17:09:51Z
dc.identifierhttp://pensamientoeducativo.uc.cl/index.php/pel/article/view/227
dc.identifier10.7764/PEL.31.2.2002.
dc.identifier.urihttps://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/132742
dc.descriptionThe author examines the nature of educational public policies and management practices in Latin America in light of the global economy and human activity. He begins with the deconstruction and reconstruction concerning political and educational periods and movements of Latin American history, from the European colonization throughout the democratic reconstruction of recent decades. Then, he analyzes today’s global discourse in the area of administration. It is emphasized efficiency, productivity, and competitiveness and it is revealed how the discourse expands throughout the world and invades the field of educational administration. Finally, the author described current challenges faced by political and educational leaders in the field of educational policy and management in Latin American.en-US
dc.descriptionEn este ensayo, Benno Sander examina la naturaleza de las políticas públicas y las prácticas de gestión educativa de América Latina en el contexto del proceso de globalización de la economía y la actividad humana. Inicia su presentación con un ejercicio de deconstrucción y reconstrucción de algunos momentos y movimientos político-pedagógicos de la historia latinoamericana, desde la colonización europea hasta la reconstrucción democrática de las últimas décadas. Enseguida, analiza el actual discurso global en el campo de la administración, que enfatiza la eficiencia, la productividad y la competitividad, y muestra cómo el discurso se difunde por todo el mundo y se manifiesta en la gestión educativa. Ante esta realidad, pone de relieve los desafíos que los políticos y educadores enfrentan hoy en el campo de las políticas públicas y la gestión educativa en América Latina.es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.formattext/html
dc.languagees
dc.publisherPontificia Universidad Católica de Chilees-ES
dc.rightsThe Copyright of all communications published in Pensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana, belong to Pontificia Universidad Católica de Chile. If the author requires to publish the article in another journal or book, he/she must request an authorization to the Editor in Chief of the journal. 
dc.rightsLos derechos de autor de todos los artículos publicados en Pensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana, pertenecen a la Pontificia Universidad Católica de Chile. Si el autor desea publicar su artículo en otra revista o libro, debe solicitar autorización al Editor en Jefe de la revista
dc.sourcePensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana; Vol 31, No 2 (2002): Política y gestión de la educación; 13-30en-US
dc.sourcePensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana; Vol 31, No 2 (2002): Política y gestión de la educación; 13-30es-ES
dc.titlePublic policy and educational management in Latin America: global discourse and local realityen-US
dc.titlePolíticas públicas y gestión educativa en América Latina: discurso global y realidades localeses-ES
dc.typeen-US
dc.typees-ES


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record