Show simple item record

Gestionar la calidad educativa: liderar el cambio

dc.contributoren-US
dc.contributores-ES
dc.creatorArzola, Sergio; Pontificia Universidad Católica de Chile
dc.creatorVizcarra, Ruby
dc.date2011-04-21
dc.date.accessioned2020-03-02T17:09:51Z
dc.date.available2020-03-02T17:09:51Z
dc.identifierhttp://pensamientoeducativo.uc.cl/index.php/pel/article/view/233
dc.identifier10.7764/PEL.31.2.2002.
dc.identifier.urihttps://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/132748
dc.descriptionInstitutional and pedagogical leadership are central themes to improve educational management. This article describes theoretical and practical distinctions in educational quality management that are necessary to consider because of the nature of the educational phenomenon. Current literature and research in the area are analyzed and criteria for the construction of a leadership scale are suggested.en-US
dc.descriptionEl liderazgo tanto institucional como pedagógico, es un tema central para mejorar la gestión educacional. El presente artículo da cuenta de distinciones teórico-conceptuales fundamentales que es necesario considerar en este ámbito, dada la naturaleza del fenómeno educativo. Los autores proponen, a partir de una amplia revisión de investigaciones y literatura, el marco teórico necesario para la construcción de una escala de liderazgo.es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.formattext/html
dc.languagees
dc.publisherPontificia Universidad Católica de Chilees-ES
dc.rightsThe Copyright of all communications published in Pensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana, belong to Pontificia Universidad Católica de Chile. If the author requires to publish the article in another journal or book, he/she must request an authorization to the Editor in Chief of the journal. 
dc.rightsLos derechos de autor de todos los artículos publicados en Pensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana, pertenecen a la Pontificia Universidad Católica de Chile. Si el autor desea publicar su artículo en otra revista o libro, debe solicitar autorización al Editor en Jefe de la revista
dc.sourcePensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana; Vol 31, No 2 (2002): Política y gestión de la educación; 138-185en-US
dc.sourcePensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana; Vol 31, No 2 (2002): Política y gestión de la educación; 138-185es-ES
dc.titleManagement of educational quality: leadership of changeen-US
dc.titleGestionar la calidad educativa: liderar el cambioes-ES
dc.typeen-US
dc.typees-ES


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record