Show simple item record

Gestión escolar en contextos adversos. Un análisis desde la intervención

dc.contributoren-US
dc.contributores-ES
dc.creatorGuerrero, Guido; Pontificia Universidad Católica de Chile
dc.creatorMaureira, Fernando
dc.date2011-04-21
dc.date.accessioned2020-03-02T17:09:52Z
dc.date.available2020-03-02T17:09:52Z
dc.identifierhttp://pensamientoeducativo.uc.cl/index.php/pel/article/view/241
dc.identifier10.7764/PEL.31.2.2002.
dc.identifier.urihttps://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/132756
dc.descriptionThis article describes and analyzes a supporting strategy for the improvement of school management in primary schools located in unfavourable social settings, urban and rural; these schools show low learning outcomes. The strategy is being carrying on by a researchers team from the Center for Research and Development of Education, CIDE, in Santiago, Chile. Some partial results from this intervention show that these schools meliorate their outcomes when their class methods, their structure and their organizational culture are heightened.en-US
dc.descriptionEl presente artículo describe y analiza una estrategia de apoyo a la gestión educativa de escuelas ubicadas en contextos adversos y de bajos rendimientos educativos, implementada por un equipo de investigadores del Centro de Investigación y Desarrollo de la Educación - CIDE. Asimismo, da cuenta de algunos avances obtenidos por la implementación de dicha estrategia en estos establecimientos educacionales, los que al transformar sus prácticas pedagógicas, su estructura y su cultura organizacional lograron un mejoramiento de sus resultados.es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.formattext/html
dc.languagees
dc.publisherPontificia Universidad Católica de Chilees-ES
dc.rightsThe Copyright of all communications published in Pensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana, belong to Pontificia Universidad Católica de Chile. If the author requires to publish the article in another journal or book, he/she must request an authorization to the Editor in Chief of the journal. 
dc.rightsLos derechos de autor de todos los artículos publicados en Pensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana, pertenecen a la Pontificia Universidad Católica de Chile. Si el autor desea publicar su artículo en otra revista o libro, debe solicitar autorización al Editor en Jefe de la revista
dc.sourcePensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana; Vol 31, No 2 (2002): Política y gestión de la educación; 353-373en-US
dc.sourcePensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana; Vol 31, No 2 (2002): Política y gestión de la educación; 353-373es-ES
dc.titleSchool management in adverse settings. An analysis from the interventionen-US
dc.titleGestión escolar en contextos adversos. Un análisis desde la intervenciónes-ES
dc.typeen-US
dc.typees-ES


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record