• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Pontificia Universidad Católica de Chile
  • Pensamiento Educativo
  • View Item
  •   Home
  • Pontificia Universidad Católica de Chile
  • Pensamiento Educativo
  • View Item

Linguistic foundations of reading acquisition

El aprendizaje de la lectura y su sustento lingüístico

Author
Infante, Marta; Pontificia Universidad Católica de Chile

Full text
http://pensamientoeducativo.uc.cl/index.php/pel/article/view/249
10.7764/PEL.32.1.2003.
Abstract
The purpose of this article is to describe the relationship between oral and written language processes. The linguistic foundation of reading acquisition is analyzed and the need of developing phonological, semantic, morphosyntactic, and pragmatic processes of language is emphasized.
 
Este artículo describe la relación que existe entre los procesos del lenguaje oral y los procesos del lenguaje escrito. Específicamente, se analizan las bases lingüísticas del aprendizaje de la lectura y se enfatiza la importancia de desarrollar los procesos fonológicos, semánticos, morfosintácticosy pragmáticos del lenguaje.
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB