Teacher training: specificity and illusion
La formation en pedagogie: specificité et illusions
dc.contributor | en-US | |
dc.contributor | es-ES | |
dc.creator | Houssaye, Jean; Pontificia Universidad Católica de Chile | |
dc.date | 2011-04-21 | |
dc.date.accessioned | 2020-03-02T17:10:02Z | |
dc.date.available | 2020-03-02T17:10:02Z | |
dc.identifier | http://pensamientoeducativo.uc.cl/index.php/pel/article/view/316 | |
dc.identifier | 10.7764/PEL.35.2.2004. | |
dc.identifier.uri | https://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/132831 | |
dc.description | Bearing in mind how complex pedagogy is, the author seeks to understand the difficulties in teacher training. He starts by defining pedagogy, pointing out its general characteristics and moving towards its specificity. The latter allows understanding what an early teacher training could be, clarifying illusions which may interfere and moving away from the practical notion that pedagogy and pedagogical training imply. | en-US |
dc.description | El autor busca entender las dificultades de la formación de los profesores, teniendo en cuenta la complejidad de la pedagogía. El comienza por definir la pedagogía, señalando las características generales y de ahí derivar su especificidad. Esto último permite a su vez comprender esto que podría ser una formación pedagógica inicial, esclareciendo las ilusiones que la amenazan y relevando la noción de práctica que supone la pedagogía y la formación en pedagogía. | es-ES |
dc.format | application/pdf | |
dc.format | text/html | |
dc.language | es | |
dc.publisher | Pontificia Universidad Católica de Chile | es-ES |
dc.rights | The Copyright of all communications published in Pensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana, belong to Pontificia Universidad Católica de Chile. If the author requires to publish the article in another journal or book, he/she must request an authorization to the Editor in Chief of the journal. | |
dc.rights | Los derechos de autor de todos los artículos publicados en Pensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana, pertenecen a la Pontificia Universidad Católica de Chile. Si el autor desea publicar su artículo en otra revista o libro, debe solicitar autorización al Editor en Jefe de la revista | |
dc.source | Pensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana; Vol 35, No 2 (2004): Formación inicial de profesores para una nueva cultura; 78-95 | en-US |
dc.source | Pensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana; Vol 35, No 2 (2004): Formación inicial de profesores para una nueva cultura; 78-95 | es-ES |
dc.title | Teacher training: specificity and illusion | en-US |
dc.title | La formation en pedagogie: specificité et illusions | es-ES |
dc.type | en-US | |
dc.type | es-ES |
This item appears in the following Collection(s)
-
Pensamiento Educativo
[0-9]{4}