Show simple item record

La formation en pedagogie: specificité et illusions

dc.contributoren-US
dc.contributores-ES
dc.creatorHoussaye, Jean; Pontificia Universidad Católica de Chile
dc.date2011-04-21
dc.date.accessioned2020-03-02T17:10:02Z
dc.date.available2020-03-02T17:10:02Z
dc.identifierhttp://pensamientoeducativo.uc.cl/index.php/pel/article/view/316
dc.identifier10.7764/PEL.35.2.2004.
dc.identifier.urihttps://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/132831
dc.descriptionBearing in mind how complex pedagogy is, the author seeks to understand the difficulties in teacher training. He starts by defining pedagogy, pointing out its general characteristics and moving towards its specificity. The latter allows understanding what an early teacher training could be, clarifying illusions which may interfere and moving away from the practical notion that pedagogy and pedagogical training imply.en-US
dc.descriptionEl autor busca entender las dificultades de la formación de los profesores, teniendo en cuenta la complejidad de la pedagogía. El comienza por definir la pedagogía, señalando las características generales y de ahí derivar su especificidad.  Esto último permite a su vez comprender esto que podría ser una formación pedagógica inicial, esclareciendo las ilusiones que la amenazan y relevando la noción de práctica que supone la pedagogía y la formación en pedagogía.es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.formattext/html
dc.languagees
dc.publisherPontificia Universidad Católica de Chilees-ES
dc.rightsThe Copyright of all communications published in Pensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana, belong to Pontificia Universidad Católica de Chile. If the author requires to publish the article in another journal or book, he/she must request an authorization to the Editor in Chief of the journal. 
dc.rightsLos derechos de autor de todos los artículos publicados en Pensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana, pertenecen a la Pontificia Universidad Católica de Chile. Si el autor desea publicar su artículo en otra revista o libro, debe solicitar autorización al Editor en Jefe de la revista
dc.sourcePensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana; Vol 35, No 2 (2004): Formación inicial de profesores para una nueva cultura; 78-95en-US
dc.sourcePensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana; Vol 35, No 2 (2004): Formación inicial de profesores para una nueva cultura; 78-95es-ES
dc.titleTeacher training: specificity and illusionen-US
dc.titleLa formation en pedagogie: specificité et illusionses-ES
dc.typeen-US
dc.typees-ES


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record