Show simple item record

La escuela: ¿un espacio y un equipo de formación de profesores?

dc.contributoren-US
dc.contributores-ES
dc.creatorDesrosiers, Pauline; Pontificia Universidad Católica de Chile
dc.creatorGervais, Colette
dc.date2011-04-21
dc.date.accessioned2020-03-02T17:10:03Z
dc.date.available2020-03-02T17:10:03Z
dc.identifierhttp://pensamientoeducativo.uc.cl/index.php/pel/article/view/326
dc.identifier10.7764/PEL.35.2.2004.
dc.identifier.urihttps://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/132841
dc.descriptionThe newly designed programs of teacher training place a significant amount of the responsibility on the educational field. How does the school handle this responsibility? How does the university take into account the dynamics of the classroom experience? This study was conducted in collaboration with seven primary and secondary schools highly involved in teacher training. The participants in the training; principals, teachers, supervisory professors and student teachers, originally met in small groups. The 164 respondents described the tasks involved and the activities of the trainees during a session. The practical school experiences illustrate the importance of a teacher-trainers team who can be sensitive to various aspects of the classroom experience. The theoretical training on the other hand, confirms the existing concern to carry out a follow-up of each trainee but, without taking into account the dynamics of the actual teaching environment. Keywords: teachers’ training; training courses; supervision.en-US
dc.descriptionLos nuevos programas relacionados con la formación de los profesores confían gran parte de la responsabilidad al medio escolar. ¿Cómo la escuela asume esta misión? ¿Cómo la universidad toma en cuenta la dinámica de la escuela? Se condujo un estudio con la colaboración de siete escuelas primarias y secundarias fuertemente comprometidas en la acogida de estudiantes universitarios en formación docente. Se realizaron encuentros en pequeños grupos con los directores, los profesores colaboradores, los supervisores universitarios y los estudiantes en práctica. Durante una sesión de trabajo, un número de 164 participantes describieron las tareas asumidas con relación a las actividades a lo largo de la formación de los estudiantes. Las relaciones escolares ilustran el compromiso de un equipo de formadores sensibles a distintos aspectos de la vida escolar mientras que las acciones universitarias dan prueba de una preocupación en el seguimiento de cada estudiante, sin tener una verdadera consideración de la dinámica del medio escolar profesional.  Palabras clave: Formación de los profesores, Practicas, Supervisión.es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.formattext/html
dc.languagees
dc.publisherPontificia Universidad Católica de Chilees-ES
dc.rightsThe Copyright of all communications published in Pensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana, belong to Pontificia Universidad Católica de Chile. If the author requires to publish the article in another journal or book, he/she must request an authorization to the Editor in Chief of the journal. 
dc.rightsLos derechos de autor de todos los artículos publicados en Pensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana, pertenecen a la Pontificia Universidad Católica de Chile. Si el autor desea publicar su artículo en otra revista o libro, debe solicitar autorización al Editor en Jefe de la revista
dc.sourcePensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana; Vol 35, No 2 (2004): Formación inicial de profesores para una nueva cultura; 257-277en-US
dc.sourcePensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana; Vol 35, No 2 (2004): Formación inicial de profesores para una nueva cultura; 257-277es-ES
dc.titleThe School: a place and team for training teachers?en-US
dc.titleLa escuela: ¿un espacio y un equipo de formación de profesores?es-ES
dc.typeen-US
dc.typees-ES


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record