Show simple item record

Aprendizaje técnico en un enfoque de competencias laborales

dc.contributoren-US
dc.contributores-ES
dc.creatorMiranda, Martín; Pontificia Universidad Católica de Chile
dc.date2011-04-21
dc.date.accessioned2020-03-02T17:10:05Z
dc.date.available2020-03-02T17:10:05Z
dc.identifierhttp://pensamientoeducativo.uc.cl/index.php/pel/article/view/346
dc.identifier10.7764/PEL.36.1.2005.
dc.identifier.urihttps://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/132861
dc.descriptionThe knowledge-based society economic growth and technological change are modifying the organization of remunerated work and the dynamics of employment. The labour-competencies approach provides a means to face these transformations in the area of business administration and in the training for work, as well as in work itself. In Chile and in Latin America this approach has developed quite substantially, especially in the curricular and teaching field. Remarkable developments have taken place in the area of technical and vocational training.  The concept of competence linked to work performance is stillbeing developed, and, hence still subject to debate. However, its contribution to the design of life-long learning systems is unquestionable since it has provided a means to facilitate the coordination of the formative levels and modalities.en-US
dc.descriptionLa sociedad del conocimiento, el crecimiento económico y el cambio tecnológico están modificando la organización del trabajo remunerado y la dinámica del empleo. El enfoque de competencias laborales representa una herramienta para enfrentar estas transformaciones en el ámbito de la gestión empresarial y la formación para y en el trabajo, mostrando un desarrollo creciente en América Latina y en Chile, destacándose los avances en el campo curricular y pedagógico, principalmente en la enseñanza técnica.  El concepto de competencia ligada al desempeño laboral aún se encuentra en proceso de elaboración y, por lo tanto, sometido a discusión. Sin embargo, son indiscutibles los aportes que ha venido entregando en la construcción de sistemas de aprendizaje a lo largo de la vida, al facilitar la articulación de niveles y modalidades formativas.es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.formattext/html
dc.languagees
dc.publisherPontificia Universidad Católica de Chilees-ES
dc.rightsThe Copyright of all communications published in Pensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana, belong to Pontificia Universidad Católica de Chile. If the author requires to publish the article in another journal or book, he/she must request an authorization to the Editor in Chief of the journal. 
dc.rightsLos derechos de autor de todos los artículos publicados en Pensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana, pertenecen a la Pontificia Universidad Católica de Chile. Si el autor desea publicar su artículo en otra revista o libro, debe solicitar autorización al Editor en Jefe de la revista
dc.sourcePensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana; Vol 36, No 1 (2005): La problemática de las competencias en la perspectiva de la calidad de la educación; 220-232en-US
dc.sourcePensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana; Vol 36, No 1 (2005): La problemática de las competencias en la perspectiva de la calidad de la educación; 220-232es-ES
dc.titleTechnical learning in a labour-competencies approachen-US
dc.titleAprendizaje técnico en un enfoque de competencias laboraleses-ES
dc.typeen-US
dc.typees-ES


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record