Discontinuity and recurrence in social education
Discontinuidad y recurrencia en la educación social
dc.contributor | en-US | |
dc.contributor | es-ES | |
dc.creator | Rodríguez, Eugenio; Pontificia Universidad Católica de Chile | |
dc.date | 2011-04-21 | |
dc.date.accessioned | 2020-03-02T17:10:06Z | |
dc.date.available | 2020-03-02T17:10:06Z | |
dc.identifier | http://pensamientoeducativo.uc.cl/index.php/pel/article/view/357 | |
dc.identifier | 10.7764/PEL.37.2.2005. | |
dc.identifier.uri | https://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/132872 | |
dc.description | The paper presents reflections with respect to the meaning of social education, based on some questions such as: is there a space for a social education established from and within our environment; what sense configurations could be conceived for its construction and study; what contributions could be gathered from other experiences, and what constitutes our difference. Its methodological approach is presented as the search for sense, without disregarding resorting to contextualized information, which makes it possible to enter the field of social communication, adopting a language with meanings open to interpretation. Keywords: Social education, power, discourse, culture, meaning. | en-US |
dc.description | Se plantea una reflexión en torno al significado de la educación social con base en algunas interrogantes como: dónde habita una educación social establecida desde y en nuestro entorno, qué configuraciones de sentido podrían concebirse para su construcción y estudio, qué aportes podrían acogerse de otras experiencias y cuál constituye nuestra diferencia. Su aproximación metodológica se plantea como una búsqueda de sentido sin eximir la recurrencia a informaciones contextualizadas lo que permite entrar en el campo de la comunicación social, adoptando un lenguaje con significantes abiertos a interpretaciones. Palabras clave: Educación social, poder, discurso, cultura, significado. | es-ES |
dc.format | application/pdf | |
dc.format | text/html | |
dc.language | es | |
dc.publisher | Pontificia Universidad Católica de Chile | es-ES |
dc.rights | The Copyright of all communications published in Pensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana, belong to Pontificia Universidad Católica de Chile. If the author requires to publish the article in another journal or book, he/she must request an authorization to the Editor in Chief of the journal. | |
dc.rights | Los derechos de autor de todos los artículos publicados en Pensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana, pertenecen a la Pontificia Universidad Católica de Chile. Si el autor desea publicar su artículo en otra revista o libro, debe solicitar autorización al Editor en Jefe de la revista | |
dc.source | Pensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana; Vol 37, No 2 (2005): Diversidad y educación social; 84-105 | en-US |
dc.source | Pensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana; Vol 37, No 2 (2005): Diversidad y educación social; 84-105 | es-ES |
dc.title | Discontinuity and recurrence in social education | en-US |
dc.title | Discontinuidad y recurrencia en la educación social | es-ES |
dc.type | en-US | |
dc.type | es-ES |
This item appears in the following Collection(s)
-
Pensamiento Educativo
[0-9]{4}