Show simple item record

Discontinuidad y recurrencia en la educación social

dc.contributoren-US
dc.contributores-ES
dc.creatorRodríguez, Eugenio; Pontificia Universidad Católica de Chile
dc.date2011-04-21
dc.date.accessioned2020-03-02T17:10:06Z
dc.date.available2020-03-02T17:10:06Z
dc.identifierhttp://pensamientoeducativo.uc.cl/index.php/pel/article/view/357
dc.identifier10.7764/PEL.37.2.2005.
dc.identifier.urihttps://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/132872
dc.descriptionThe paper presents reflections with respect to the meaning of social education, based on some questions such as: is there a space for a social education established from and within our environment; what sense configurations could be conceived for its construction and study; what contributions could be gathered from other experiences, and what constitutes our difference. Its methodological approach is presented as the search for sense, without disregarding resorting to contextualized information, which makes it possible to enter the field of social communication, adopting a language with meanings open to interpretation. Keywords: Social education, power, discourse, culture, meaning.en-US
dc.descriptionSe plantea una reflexión en torno al significado de la educación social con base en algunas interrogantes como: dónde habita una educación social establecida desde y en nuestro entorno, qué configuraciones de sentido podrían concebirse para su construcción y estudio, qué aportes podrían acogerse de otras experiencias y cuál constituye nuestra diferencia.  Su aproximación metodológica se plantea como una búsqueda de sentido sin eximir la recurrencia a informaciones contextualizadas lo que permite entrar en el campo de la comunicación social, adoptando un lenguaje con significantes abiertos a interpretaciones.  Palabras clave: Educación social, poder, discurso, cultura, significado.es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.formattext/html
dc.languagees
dc.publisherPontificia Universidad Católica de Chilees-ES
dc.rightsThe Copyright of all communications published in Pensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana, belong to Pontificia Universidad Católica de Chile. If the author requires to publish the article in another journal or book, he/she must request an authorization to the Editor in Chief of the journal. 
dc.rightsLos derechos de autor de todos los artículos publicados en Pensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana, pertenecen a la Pontificia Universidad Católica de Chile. Si el autor desea publicar su artículo en otra revista o libro, debe solicitar autorización al Editor en Jefe de la revista
dc.sourcePensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana; Vol 37, No 2 (2005): Diversidad y educación social; 84-105en-US
dc.sourcePensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana; Vol 37, No 2 (2005): Diversidad y educación social; 84-105es-ES
dc.titleDiscontinuity and recurrence in social educationen-US
dc.titleDiscontinuidad y recurrencia en la educación sociales-ES
dc.typeen-US
dc.typees-ES


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record