• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Pontificia Universidad Católica de Chile
  • Pensamiento Educativo
  • View Item
  •   Home
  • Pontificia Universidad Católica de Chile
  • Pensamiento Educativo
  • View Item

Power Dimensions of School Reform: The Limitations of Governance Systems

Dimensiones del poder de la reforma escolar: las limitaciones de los sistemas de gobernanza

Author
Hubbard, Lea; Pontificia Universidad Católica de Chile

Martinez, Rose Linda; University of San Diego, USA

Full text
http://pensamientoeducativo.uc.cl/index.php/pel/article/view/622
10.7764/PEL.51.1.2014.
Abstract
Using a social constructivist approach, this research paper focuses on principals’ and superintendents’ actions and beliefs to understand how these leaders engaged with the Linked Learning high school reform initiative in California.  We found that struggles to implement the reform were due in part to unequal power relationships across the key stakeholders. Power is a central feature of the education reform process both in development and in implementation, yet it has not been given the research consideration it deserves.  Our investigation of relationships among educational leaders as they went about adopting, implementing, and sustaining this particular reform draws attention to how differences in leaders’ perceptions and use of power can affect reform outcomes. Keywords: educational reform, leadership, governancehttp://dx.doi.org/10.7764/PEL.51.1.2014.8
 
Con un enfoque constructivista social, este estudio se enfoca en las creencias y medidas que tomaron los directores de escuela y los superintendentes, a fin de entender cómo estos líderes participaron en la iniciativa de reforma de Aprendizaje vinculado (Linked Learning) en escuelas de educación secundaria en California. Descubrimos que las dificultades al momento de implementar la reforma se debían a relaciones de poder desiguales entre las partes interesadas claves. El poder es una característica central del proceso de reforma educativa, tanto en su desarrollo como en su implementación. No obstante, este punto no se ha estudiado tanto como lo merece. Nuestra investigación de las relaciones entre los líderes de la educación en el proceso de adoptar, implementar y sostener esta reforma en particular recalca cómo las diferencias entre las percepciones de los líderes y su uso del poder pueden afectar los resultados de la reforma. Palabras clave: reforma educacional, liderazgo, gobernanzahttp://dx.doi.org/10.7764/PEL.51.1.2014.20
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB