Show simple item record

Aporte del ejercicio de la meta observación y el enfoque de la performatividad a la formación teatral

dc.creatorRamirez Betancour, Ana Karina
dc.date2019-12-31
dc.identifierhttp://revistas.academia.cl/index.php/actos/article/view/1540
dc.identifier10.25074/actos.v1i2.1540
dc.descriptionThe following article questions the pedagogical approach of actors and actresses who teach acting lessons at university level in Chile. After accounting the scarce pedagogical preparation in actors and actresses who teach in university, the article indicates a way in which the acting exercise and specially the concept of performance, may open pedagogical spaces which help actors and actresses go beyond the traditional teacher role which is based on non-reflective prejudices about education, acting and the role of the acting teacher.en-US
dc.descriptionEsta investigación busca aportar a la innovación en la práctica de la enseñanza profesional del teatro a partir de la observación del ejercicio docente, cabe mencionar que todo enunciado expuesto tiene directa relación con la experiencia y criterio de la investigadora, realizando una invitación a cuestionar nuestros "personajes docentes" es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad Academia Humanismo Cristianoes-ES
dc.relationhttp://revistas.academia.cl/index.php/actos/article/view/1540/1667
dc.rightsDerechos de autor 2019 Revista Actoses-ES
dc.sourceRevista Actos; Vol. 1 Núm. 2 (2019): Revista Actos; 81-92es-ES
dc.source2452-4727
dc.source10.25074/actos.v1i2
dc.titleContribution of meta observation and performativity approach on theatre high school educationen-US
dc.titleAporte del ejercicio de la meta observación y el enfoque de la performatividad a la formación teatrales-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record