• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Universidad de las Américas
  • Revista Educación las Américas: REA
  • View Item
  •   Home
  • Universidad de las Américas
  • Revista Educación las Américas: REA
  • View Item

The training of critical readers through reading plans and institutional projects of reading, writing and speaking

La formación de lectores “críticos” a través de los Planes Lectores (PL) y Proyectos Institucionales de Lectura, Escritura y Oralidad (PILEO)

Author
Garay Álvarez, Leydy

Full text
https://revistas.udla.cl/index.php/rea/article/view/66
10.35811/rea.v9i0.66
Abstract
The purpose of this note is to perform a bibliographic review about researches related to the training of critical readers through reading plans framed in public policies. The search was conducted in various databases such as Scopus, Dialnet, Redalyc and Google Scholar. Regarding the conclusions, the importance of “critical” reading, of the review of the concept of “critical literacy” and of the teacher's role as a reader educator is observed. This research is a section of an investigation leading to a Doctor’s Degree “The training of critical readers through reading plans and institutional projects of reading, writing and speaking”, connected to the emphasis of language and communication and the line of didactic investigation of language and maths from Interinstitutional Doctorate in Education in Francisco José de Caldas University.
 
El propósito de este texto es presentar un rastreo bibliográfico sobre investigaciones relacionadas con la formación de lectores críticos a través de planes lectores enmarcados en las políticas públicas. La búsqueda se realizó en bases de datos diversas como Scopus, Dialnet, Redalyc y Google Académico. Respecto a las conclusiones, se observa la importancia de la lectura “crítica”, de la revisión del concepto “literacidad crítica” y del rol del profesor como formador de lectores. Esta investigación es una parte del proyecto de investigación doctoral “La formación de lectores críticos a través de los Planes Lectores (PL) y Proyectos Institucionales de Lectura, Escritura y Oralidad (PILEO)”; vinculado al énfasis de Lenguaje y Educación, y la línea de investigación Didáctica del Lenguaje y las Matemáticas del Doctorado Interinstitucional en Educación de la Universidad Distrital Francisco José de Caldas.
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB