Show simple item record

FORMACION PERMANENTE DE PROFESORES: ¿QUIEN ES EL FORMADOR DE FORMADORES?;

dc.creatorMiranda Jaña, Christian
dc.creatorRivera Rivera, Pablo
dc.date2018-06-05
dc.date.accessioned2020-07-09T21:12:36Z
dc.date.available2020-07-09T21:12:36Z
dc.identifierhttp://revistas.uach.cl/index.php/estped/article/view/3263
dc.identifier10.4067/S0718-07052009000100009
dc.identifier.urihttps://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/138575
dc.descriptionThe article sets out to describe the Professional Profile of Trainers of Teachers who took part in postgraduate courses for primary school, from a gender perspective. In addition, it intends to contribute to the debate of professional development from a key actor, who is not usually considered when educational policies are designed: the teacher trainer. From a quantitative descriptive methodology of censal character (N=363), the study presents as a result the characterization of a profile that identifies personal as well as academic characteristics and performance of scientific productivity of the trainers. This is discussed at the light of the current debate on the effective education and the role of the gender in the teachers professional development.  en-US
dc.descriptionEl artículo se propone describir el perfil profesional de los formadores de formadores de los Programas de Postítulo para segundo ciclo básico desde una perspectiva de género. A partir de una metodología cuantitativa de diseño descriptivo-censal (N=363), con uso de estadística descriptiva en el análisis, el estudio presenta como resultados la caracterización del formador en términos personales, académicos y de desempeño científico, lo cual es discutido a la luz del debate actual sobre la enseñanza eficaz y el rol del género en el desarrollo profesional docente.  es-ES
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad Austral de Chile, Facultad de Filosofía y Humanidades.es-ES
dc.relationhttp://revistas.uach.cl/index.php/estped/article/view/3263/3104
dc.relationhttp://revistas.uach.cl/index.php/estped/article/view/3263/3738
dc.rightsDerechos de autor 2009 Estudios Pedagógicoses-ES
dc.sourcePedagogical Studies; Vol. 35 Núm. 1 (2009); 155-169en-US
dc.sourceEstudios Pedagógicos; Vol. 35 Núm. 1 (2009); 155-169es-ES
dc.source0718-0705
dc.source0716-050X
dc.titleTeacher training: who is the teacher trainer?en-US
dc.titleFORMACION PERMANENTE DE PROFESORES: ¿QUIEN ES EL FORMADOR DE FORMADORES?es-ES
dc.titlept-BR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record