Formative Language Assessment for Bilingual Science Teachers: A Case Study
Evaluación Formativa de la Lengua de los Profesores de Science: un Estudio de Caso;
dc.creator | Martín del Pozo, María Ángeles | |
dc.creator | Herrero de la Calle, Marta | |
dc.date | 2018-12-12 | |
dc.date.accessioned | 2020-07-09T21:12:37Z | |
dc.date.available | 2020-07-09T21:12:37Z | |
dc.identifier | http://revistas.uach.cl/index.php/estped/article/view/4152 | |
dc.identifier | 10.4067/S0718-07052018000200279 | |
dc.identifier.uri | https://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/138579 | |
dc.description | Bilingual education is increasingly being implemented in Spanish primary education. Teacher education is one of the numerous challenges that must be faced in this context. This paper suggests formative assessment through peer observation as a possible tool to contribute to bilingual teacher education. The paper begins by highlighting the importance of linguistic support provided by teachers to students in bilingual learning. Then, the advantages and limitations of peer observation as formative assessment are considered. Subsequently, an instrument for formative evaluation is proposed and implemented in the observation of a science teacher working in year two of primary education. Results of the observation show the most frequent types of support and provide guidance for the teacher to improve her practice. | en-US |
dc.description | La educación bilingüe se está implantando de forma cada vez más creciente en los centros de Educación Primaria de España. Entre los muchos retos que se plantean está el de la formación del profesorado. Este artículo propone la evaluación formativa por medio de la observación entre iguales como una posible herramienta para contribuir a la formación del profesorado de educación bilingüe. El trabajo comienza resaltando la relevancia del apoyo lingüístico del profesor al alumno en situaciones de aprendizaje bilingüe. Se contemplan las ventajas y limitaciones de la observación entre iguales como evaluación formativa. De la consideración de ambos surge un instrumento de evaluación formativa que se implementará para la observación de un profesor impartiendo clase de Science en 2º curso de Educación Primaria. Los resultados de la observación permiten ver el tipo de apoyo más frecuente y orientar al profesor en la mejora de su práctica. | es-ES |
dc.format | application/pdf | |
dc.language | spa | |
dc.publisher | Universidad Austral de Chile, Facultad de Filosofía y Humanidades. | es-ES |
dc.relation | http://revistas.uach.cl/index.php/estped/article/view/4152/5202 | |
dc.rights | Derechos de autor 2018 Estudios Pedagógicos | es-ES |
dc.source | Pedagogical Studies; Vol. 44 Núm. 2 (2018); 279-296 | en-US |
dc.source | Estudios Pedagógicos; Vol. 44 Núm. 2 (2018); 279-296 | es-ES |
dc.source | 0718-0705 | |
dc.source | 0716-050X | |
dc.title | Formative Language Assessment for Bilingual Science Teachers: A Case Study | en-US |
dc.title | Evaluación Formativa de la Lengua de los Profesores de Science: un Estudio de Caso | es-ES |
dc.title | pt-BR | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
This item appears in the following Collection(s)
-
Estudios Pedagógicos
[0-9]{4}