Show simple item record

Percepciones de los docentes en formación sobre la investigación educativa

dc.creatorPerines, Haylen
dc.creatorMurillo, Javier
dc.date2017-08-31
dc.date.accessioned2020-07-09T21:12:37Z
dc.date.available2020-07-09T21:12:37Z
dc.identifierhttp://revistas.uach.cl/index.php/estped/article/view/570
dc.identifier10.4067/S0718-07052017000100015
dc.identifier.urihttps://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/138586
dc.descriptionThis article presents a research that seeks to identify the perception of in training-Primary Education teachers regarding the educational research. To develop this research, a qualitative study with a phenomenographic approach was applied to twenty students of the Elementary Education Program from Universidad Autónoma de Madrid. The results, in contrast to previous studies, suggest that future teachers perceive research as important and necessary in their profession and value positively the work of researchers. However, they believe that the training they receive in terms of research should be better and more useful for their teaching performance.  en-US
dc.descriptionEste artículo presenta una investigación que busca conocer las percepciones que los profesores de Educación Primaria en formación tienen de la investigación educativa. Para lograrlo, se realizó un estudio cualitativo de enfoque fenomenográfico con veinte estudiantes de Magisterio en Educación Primaria de la Universidad Autónoma de Madrid. Los resultados, en contraste con estudios anteriores, apuntan a que los futuros profesores perciben a la investigación como un saber importante y necesario para su profesión y valoran positivamente el trabajo de los investigadores. Sin embargo, creen que su formación en investigación debe ser mejor y más útil para su desempeño docente.  es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad Austral de Chile, Facultad de Filosofía y Humanidades.es-ES
dc.relationhttp://revistas.uach.cl/index.php/estped/article/view/570/583
dc.rightsDerechos de autor 2017 Estudios Pedagógicoses-ES
dc.sourcePedagogical Studies; Vol. 43 Núm. 1 (2017); 251-268en-US
dc.sourceEstudios Pedagógicos; Vol. 43 Núm. 1 (2017); 251-268es-ES
dc.source0718-0705
dc.source0716-050X
dc.titlePerceptions of teachers in training regarding educational researchen-US
dc.titlePercepciones de los docentes en formación sobre la investigación educativaes-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record