Show simple item record

Desarrollo de Competencias Docentes en la Formación Inicial del Profesorado de Educación Física. Relación con los Instrumentos de Evaluación;

dc.creatorCañadas, Laura
dc.creatorSantos-Pastor, Mª Luisa
dc.creatorCastejón, Francisco Javier
dc.date2018-12-11
dc.date.accessioned2020-07-09T21:12:39Z
dc.date.available2020-07-09T21:12:39Z
dc.identifierhttp://revistas.uach.cl/index.php/estped/article/view/4143
dc.identifier10.4067/S0718-07052018000200111
dc.identifier.urihttps://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/138603
dc.descriptionThe aim of this research is to analyze the perception of the development of teaching competencies and the use of different assessment instruments during initial physical education teacher training and the relationship between these variables. A total of 308 university teachers and 490 graduates from 20 teacher training centers participated. A questionnaire about the development of teaching competencies during this stage and the frequency of use of different assessment instruments was utilized. The results of this research show that while there was a high valuation of the use of the different assessment instruments studied, teachers and graduates disagreed in their perceptions of the frequency of use of the different instruments, and exams were the instruments that were least related to the acquisition of the competences defined in this study. The rest of the assessment instruments were related directly, to a greater or lesser extent, to the acquisition of all the generic and specific competencies.en-US
dc.descriptionEl objetivo de esta investigación es analizar la percepción sobre el desarrollo de competencias docentes y la utilización de diferentes instrumentos de evaluación durante la formación inicial del profesorado de Educación Física y la posible relación entre estas variables. Participaron 308 profesores universitarios y 490 egresados de 20 centros de formación del profesorado. Se utilizó un cuestionario con preguntas sobre el desarrollo de las competencias docentes durante esta etapa y la frecuencia de utilización de diferentes instrumentos de evaluación. Los resultados de esta investigación muestran que existe una alta valoración del uso de los diferentes instrumentos de evaluación estudiados, discordancia en la percepción de ese uso entre profesorado y egresados, y que los exámenes son los instrumentos que menos se relacionan con la adquisición de las competencias establecidas en esta investigación. El resto de instrumentos de evaluación se relacionan de forma directa, en mayor o menor medida, con la adquisición de todas las competencias, genéricas y específicas.es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad Austral de Chile, Facultad de Filosofía y Humanidades.es-ES
dc.relationhttp://revistas.uach.cl/index.php/estped/article/view/4143/5193
dc.rightsDerechos de autor 2018 Estudios Pedagógicoses-ES
dc.sourcePedagogical Studies; Vol. 44 Núm. 2 (2018); 111-126en-US
dc.sourceEstudios Pedagógicos; Vol. 44 Núm. 2 (2018); 111-126es-ES
dc.source0718-0705
dc.source0716-050X
dc.titleDevelopment of Teaching Competencies in Initial Physical Education Teacher Training: The Relationship with Assessment Instrumentsen-US
dc.titleDesarrollo de Competencias Docentes en la Formación Inicial del Profesorado de Educación Física. Relación con los Instrumentos de Evaluaciónes-ES
dc.titlept-BR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record