• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Universidad Austral de Chile
  • Estudios Pedagógicos
  • View Item
  •   Home
  • Universidad Austral de Chile
  • Estudios Pedagógicos
  • View Item

Profile of Chilean achievement in the TIMSS 1999 Data Representation Sub-scale

PERFIL DE RENDIMIENTO DE CHILE EN LA SUBESCALA DE REPRESENTACION DE DATOS TIMSS 1999;

Author
Ramírez, María José

Full text
http://revistas.uach.cl/index.php/estped/article/view/2970
10.4067/S0718-07052002000100004
Abstract
For the first time, Chile participated in IEA’s Trends in Mathematics and Science Study (TIMSS 1999), testing a nationally representative sample of 5907 eighth graders, and collecting vast background information about the students, their teachers and their schools. This article analyzes student’s achievement in data representation, the sub-scale that showed the best relative math results for Chile. The effect of five item-related variables was analyzed: format, cognitive skill, sub-content area, curricular intentions, and curricular implementation. Conclusions indicate that the better performance in data representation can be mainly explained because of a “street mathematics” phenomenon combined with an item-format effect.
 
Por primera vez Chile participó en la Repetición del Tercer Estudio Internacional de Matemáticas y Ciencias de IEA (TIMSS 1999), evaluando los conocimientos de una muestra representativa a nivel nacional de 5.907 alumnos de octavo básico, y recogiendo valiosa información de contexto sobre los alumnos, sus profesores y sus colegios. Este artículo analiza los resultados obtenidos en representación de datos, la subescala de matemáticas con los mejores resultados relativos para Chile. Aquí se analiza el efecto de cinco características de las preguntas incluidas en la prueba: formato, habilidad cognitiva, contenido, intención curricular e implementación curricular. Las conclusiones apuntan a que el mejor rendimiento en representación de datos puede explicarse por un fenómeno de aprendizaje informal de las matemáticas combinado con un efecto de formato de las preguntas.
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB