Show simple item record

Diseño y evaluación de una guía de apoyo para fortalecer la tríada: alumno, profesor y familia

dc.creatorRojas González, Nielka
dc.creatorSan Martín Toy, Dayana
dc.date2018-01-16
dc.date.accessioned2020-07-09T21:12:43Z
dc.date.available2020-07-09T21:12:43Z
dc.identifierhttp://revistas.uach.cl/index.php/estped/article/view/1247
dc.identifier10.4067/S0718-07052017000300017
dc.identifier.urihttps://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/138642
dc.descriptionThis work reports the results of the design and evaluation of a study guide for 3rd graders in the subject of mathematics. The aim of this work is to strengthen the triad: student, teacher, and family. A qualitative methodology was used for data collection. Focus groups were carried out with teachers and students, and open interviews were conducted with teachers. The information collected was used to construct and evaluate the material designed. The study guide designed to help students learn fractions was positively evaluated by teachers and families. The proposal was highlighted for its design, context of the activities, and its possible use with other subjects.en-US
dc.descriptionEste trabajo reporta los resultados del diseño y evaluación de una guía de apoyo para Tercer Año Básico en la asignatura de matemática, con el objetivo de fortalecer la tríada: alumno, profesor y familia. Empleamos una metodología cualitativa; como fuente de información realizamos Focus Group a profesores y alumnos, y entrevistas abiertas a profesores, las cuales otorgaron información para la construcción y evaluación del material diseñado. La guía de apoyo centrada en las fracciones fue evaluada positivamente por los profesores y familias.Destacando la propuesta por su diseño, el contexto de las actividades y la replicabilidad a otras asignaturas.es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad Austral de Chile, Facultad de Filosofía y Humanidades.es-ES
dc.relationhttp://revistas.uach.cl/index.php/estped/article/view/1247/1340
dc.rightsDerechos de autor 2017 Estudios Pedagógicoses-ES
dc.sourcePedagogical Studies; Vol. 43 Núm. 3 (2017); 291-309en-US
dc.sourceEstudios Pedagógicos; Vol. 43 Núm. 3 (2017); 291-309es-ES
dc.source0718-0705
dc.source0716-050X
dc.titleDesign and Evaluation of a Study Guide to Strengthen the Triad: Student, Teacher and Familyen-US
dc.titleDiseño y evaluación de una guía de apoyo para fortalecer la tríada: alumno, profesor y familiaes-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record