Show simple item record

"LOS RODEOS DE LA PRACTICA". REPRESENTACIONES SOBRE EL SABER DOCENTE EN EL DISCURSO DE ESTUDIANTES DE PEDAGOGÍA;

dc.creatorBobadilla Goldschmidt, Marcela
dc.creatorCárdenas Pérez, Ana V.
dc.creatorDobbs Díaz, Emily
dc.creatorSoto Bustamante, Ana María
dc.date2018-06-05
dc.date.accessioned2020-07-09T21:12:44Z
dc.date.available2020-07-09T21:12:44Z
dc.identifierhttp://revistas.uach.cl/index.php/estped/article/view/3268
dc.identifier10.4067/S0718-07052009000100014
dc.identifier.urihttps://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/138653
dc.descriptionThe initial teacher training should contribute to the construction of a specific knowledge that differentiates the professional of teaching. That makes important to show what is the knowledge that gives being teacher a sense, both as a representation and as a professional knowledge. The next article introduces to the preliminary findings from an interpretative study about teaching knowledge representations in the pedagogy students' discourse. From their voice, this work describes their constructions of sense about this knowledge and their components. From these findings it is discussed the need of rethinking the initial teacher training from the school.  en-US
dc.descriptionLa formación inicial docente debiera contribuir a la construcción de un saber específico, que distinga al profesional docente. Eso hace necesario develar el saber que da sentido al ser profesor, como representación y como saber profesional. El artículo presentado a continuación da cuenta de los hallazgos preliminares de un estudio interpretativo de las representaciones del saber docente en el discurso de estudiantes de Pedagogía. Desde la voz de ellos, el trabajo describe sus construcciones de sentido sobre este saber y sus constituyentes. A partir de los hallazgos se discute la necesidad de repensar la formación inicial docente desde la escuela.  es-ES
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad Austral de Chile, Facultad de Filosofía y Humanidades.es-ES
dc.relationhttp://revistas.uach.cl/index.php/estped/article/view/3268/3109
dc.relationhttp://revistas.uach.cl/index.php/estped/article/view/3268/3743
dc.rightsDerechos de autor 2009 Estudios Pedagógicoses-ES
dc.sourcePedagogical Studies; Vol. 35 Núm. 1 (2009); 239-252en-US
dc.sourceEstudios Pedagógicos; Vol. 35 Núm. 1 (2009); 239-252es-ES
dc.source0718-0705
dc.source0716-050X
dc.titleThe roundups of the practice. Teaching knowledge representations in the pedagogy students' discourseen-US
dc.title"LOS RODEOS DE LA PRACTICA". REPRESENTACIONES SOBRE EL SABER DOCENTE EN EL DISCURSO DE ESTUDIANTES DE PEDAGOGÍAes-ES
dc.titlept-BR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record