• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Universidad Austral de Chile
  • Estudios Pedagógicos
  • View Item
  •   Home
  • Universidad Austral de Chile
  • Estudios Pedagógicos
  • View Item

Construction of youth's identity profiles to improve institutional educational projects. A proposal

Una propuesta de elaboración de perfiles identitarios juveniles para el mejoramiento de Proyectos Educativos Institucionales;
Uma proposta de elaboração de perfis identitários juvenis para o melhoramento de Projetos Educativos Institucionais

Author
Herrera Bravo, Carola

Caimanque Aguirre, Francisco J.

Contador Walker, José

Full text
http://revistas.uach.cl/index.php/estped/article/view/2738
10.4067/S0718-07052012000100003
Abstract
This research is presented as a contribution to the process of reformulation of the Institutional Education Project started in 2009 in Luis Cruz Martinez High School, from Calama city. It contributes by formulating an identity profile of the students, in order to meet the contextual and subjective requirements on school dynamics. The identity profile is created by identifying certain traits and youth characteristics of this particular High School's students, in addition to some of the interest variables in youth issues proposed by the Policy of Coexistence and school inclusion.  
 
La investigación se plantea como un aporte para el proceso de reformulación del Proyecto Educativo Institucional iniciado el año 2009 por el Liceo Luís Cruz Martínez de la ciudad de Calama. Contribuye con el levantamiento de un perfil identitario del alumnado con el propósito de atender los requerimientos contextuales y subjetivos de la dinámica escolar. El perfil identitario nace a partir de la identificación de rasgos y particularidades juveniles de los alumnos del citado Liceo, en complemento con algunas de las variables de interés en temática juvenil propuestas por la Política de Convivencia e Inclusión Escolar.  
 
Apresenta-se como contribuição para o processo de reformulação do Projeto Educativo Institucional iniciado, em 2009, pelo Liceo Luís Cruz Martínez, instituição da cidade de Calama. Contribui com a elaboração do perfil identitário dos estudantes com o propósito de satisfazer as requisições contextuais e subjetivas da dinâmica escolar. Cria-se o perfil de identidade a partir da identificação de traços e particularidades juvenis dos estudantes do Liceo e é complementado por algumas das variáveis de interesse em temática juvenil, propostas pela Política de Convivência e inclusão escolar.  
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB