Show simple item record

¿LA ESCUELA EN LA RED?;

dc.creatorVelázquez Licea, Eulalio
dc.date2018-06-07
dc.date.accessioned2020-07-09T21:12:52Z
dc.date.available2020-07-09T21:12:52Z
dc.identifierhttp://revistas.uach.cl/index.php/estped/article/view/3350
dc.identifier10.4067/S0718-07052005000100009
dc.identifier.urihttps://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/138753
dc.descriptionThe revolutionary TIT's and such big changes has made many people think in the net as the school of the future. In this paper the author has made an analysis about the main dimensions involved in this issue: the socio-pedagogical, psycho-pedagogical and the axiological dimensions. Results of this analysis permit us to sustain the thesis about the social function of scholar education and the school as the main space in which teachers and professors transform the processes of teaching and learning in a real a total educational process. The theoretical basis include interactionist psychology, critical pedagogy and humanist conceptions of axiology.en-US
dc.descriptionLa revolución operada por la introducción de las TIT's ha llevado a mucha gente a pensar que la escuela del futuro está en la red. En este ensayo se analizan las principales dimensiones que se asocian a esta problemática: la pedagógica-social, la psicológico-social y la ético-social. Dicho análisis nos permite sustentar la tesis de la función social que aún cumple la escuela como principal espacio donde se realiza integralmente el proceso de enseñanza-aprendizaje. El soporte teórico sigue un camino que va desde la psicología interaccionista, la pedagogía crítica y las concepciones humanistas de la formación de valores.es-ES
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad Austral de Chile, Facultad de Filosofía y Humanidades.es-ES
dc.relationhttp://revistas.uach.cl/index.php/estped/article/view/3350/3200
dc.relationhttp://revistas.uach.cl/index.php/estped/article/view/3350/3832
dc.rightsDerechos de autor 2005 Estudios Pedagógicoses-ES
dc.sourcePedagogical Studies; Vol. 31 Núm. 1 (2005); 167-179en-US
dc.sourceEstudios Pedagógicos; Vol. 31 Núm. 1 (2005); 167-179es-ES
dc.source0718-0705
dc.source0716-050X
dc.titleThe school in the web?en-US
dc.title¿LA ESCUELA EN LA RED?es-ES
dc.titlept-BR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record