• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Universidad Austral de Chile
  • Estudios Pedagógicos
  • View Item
  •   Home
  • Universidad Austral de Chile
  • Estudios Pedagógicos
  • View Item

Formative Assessment in the Learning-teaching Process with Sporting Activity Students at the University of Costa Rica

La Evaluación Formativa en el Proceso Enseñanza-aprendizaje en Estudiantes de Actividad Deportiva de la Universidad de Costa Rica;

Author
Salicetti Fonseca, Alejandro

Campos Salazar, Cinthya

Carpio Rivera, Elizabeth

Jiménez Díaz, Judith

Smith Barr, Danoval

Hernández Elizondo, Jessenia

Full text
http://revistas.uach.cl/index.php/estped/article/view/4153
10.4067/S0718-07052018000200297
Abstract
Formative assessment promotes the learning process in the student and interaction between student and teacher. The main objective of this work was to employ formative assessment to determine the impact of learning for students participating in a sporting activity course. Eighty university students answered a self-reporting questionnaire designed for this purpose on a voluntary basis. A positive assessment of the socio-affective, physical-motor, and cognitive development of the students attending the course was noted. We conclude that the benefits perceived by students reflect the importance of such courses within the university curriculum. We recommend an increase of at least one additional school year of enrollment in sporting activity courses, as this may enhance the benefits noted.
 
La evaluación formativa favorece el proceso de enseñanza aprendizaje en el estudiantado y la interacción profesor alumno. El objetivo principal del presente trabajo fue emplear la evaluación formativa para valorar los aprendizajes por parte del estudiantado que participa de la clase de actividad deportiva. Ochenta estudiantes universitarios contestaron un cuestionario de autoreporte diseñado para dicho fin de forma voluntaria. Se encontró una valoración positiva en el desarrollo socioafectivo, físicomotor y cognitivo del estudiantado al asistir a los cursos de actividad deportiva. Se concluye que los beneficios percibidos por parte del estudiantado reflejan la importancia de estos cursos dentro del currículo universitario del ciclo formativo. Se recomienda aumentar en al menos un ciclo lectivo más la matrícula de los cursos de actividad deportiva, ya que esto puede potenciar los beneficios percibidos.
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB