Show simple item record

Teorías implícitas del profesorado de formación profesional para el empleo

dc.creatorRos-Garrido, Alicia
dc.creatorNavas-Saurin, Almudena
dc.creatorMarhuenda Fluixá, Fernando
dc.date2017-08-31
dc.date.accessioned2020-07-09T21:12:53Z
dc.date.available2020-07-09T21:12:53Z
dc.identifierhttp://revistas.uach.cl/index.php/estped/article/view/571
dc.identifier10.4067/S0718-07052017000100016
dc.identifier.urihttps://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/138762
dc.descriptionThis article discusses implicit theories upon teaching of Vocational Education and Training teachers. The aim is to understand to what extent implicit theories of teachers vary between those working in the ‘training’ modality and those working in the ‘addressee’ modality. Our research is quantitative and descriptive. We have adapted, for the purpose of our research, the “Questionnaire of implicit theories of teachers on teaching” (Marrero, 1988a). The content analysis of the resulting structure of the factorial analysis made it possible to identify, in our sample, three orientations to teaching in Vocational Training Programs. We have been able to conclude that implicit theories or orientation towards teaching of these trainers are different depending on the beneficiaries to which the training offer is addressed.  en-US
dc.descriptionEste articulo aborda las teorias implicitas del profesorado de Formacion Profesional para el Empleo con el objetivo de comprender en que medida son dispares las teorias implicitas del profesorado de la modalidad Formacion e insercion y la modalidad Colectivos. La investigacion realizada es de orientacion cuantitativa basada en un metodo descriptivo. El instrumento utilizado es la adaptacion del “Cuestionario de teorias implicitas del profesorado sobre la enseñanza” (Marrero, 1988a). El analisis de contenido de la estructura resultante de los analisis factoriales realizados permite establecer tres orientaciones de la ensenanza con sentido teorico que permiten concluir que las teorias implicitas u orientaciones de la ensenanza del profesorado de Formacion Profesional para el Empleo son diferentes dependiendo del colectivo al que van dirigidas las acciones formativas.  es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad Austral de Chile, Facultad de Filosofía y Humanidades.es-ES
dc.relationhttp://revistas.uach.cl/index.php/estped/article/view/571/584
dc.rightsDerechos de autor 2017 Estudios Pedagógicoses-ES
dc.sourcePedagogical Studies; Vol. 43 Núm. 1 (2017); 269-288en-US
dc.sourceEstudios Pedagógicos; Vol. 43 Núm. 1 (2017); 269-288es-ES
dc.source0718-0705
dc.source0716-050X
dc.titleImplicit theories of Vocational Education and Training teachersen-US
dc.titleTeorías implícitas del profesorado de formación profesional para el empleoes-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record