Show simple item record

AMBIENTES DE APRENDIZAJE. UNA APROXIMACION CONCEPTUAL;

dc.creatorDuarte D., Jakeline
dc.date2018-05-28
dc.date.accessioned2020-07-09T21:12:53Z
dc.date.available2020-07-09T21:12:53Z
dc.identifierhttp://revistas.uach.cl/index.php/estped/article/view/3085
dc.identifier10.4067/S0718-07052003000100007
dc.identifier.urihttps://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/138770
dc.descriptionThis article is a bibliographical analysis of the problem of learning environments. It does not intend to be thorough, but to contribute to the conceptual delimitation of this problem. Although the transformations of contemporary cultures have questioned the monopoly that the school has traditionally had over educational issues; currently, the school still one of the most important social learning environments. It is therefore, necessary to rethink learning environments such as the classroom, from diverse and complex perspectives that approach the learning environment from ludic activities, aesthetics and the new technological mediations, in order to highlight the axis on which we could base a much deeper reflection on contemporary education beyond the instrumentalist, transmissionist and disciplinary principles.en-US
dc.descriptionEn este artículo se aborda el problema de los ambientes de aprendizaje desde una revisión bibliográfica con miras a contribuir a la delimitación conceptual del problema, sin pretender convertirse en una revisión exhaustiva. No obstante que las transformaciones de la cultura contemporánea han puesto en cuestión el monopolio que ha ejercido la escuela sobre lo educativo, ella sigue siendo uno de los ambientes de aprendizaje más importantes en las sociedades actuales, de allí que sea necesario repensar ambientes como el aula desde perspectivas diversas y complejas que no reduzcan el problema a una sola de sus dimensiones. Entre estas perspectivas se tratan los ambientes de aprendizaje desde lo lúdico, lo estético y el problema de las nuevas mediaciones tecnológicas, para señalar ejes sobre los cuales debe girar una reflexión más profunda sobre la educación contemporánea, si se quieren superar posturas instrumentalistas, transmisionistas y disciplinarias en las aulas escolares.es-ES
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad Austral de Chile, Facultad de Filosofía y Humanidades.es-ES
dc.relationhttp://revistas.uach.cl/index.php/estped/article/view/3085/3226
dc.relationhttp://revistas.uach.cl/index.php/estped/article/view/3085/3847
dc.rightsDerechos de autor 2003 Estudios Pedagógicoses-ES
dc.sourcePedagogical Studies; Núm. 29 (2003); 97-113en-US
dc.sourceEstudios Pedagógicos; Núm. 29 (2003); 97-113es-ES
dc.source0718-0705
dc.source0716-050X
dc.titleLearning environments. A conceptual approachen-US
dc.titleAMBIENTES DE APRENDIZAJE. UNA APROXIMACION CONCEPTUALes-ES
dc.titlept-BR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record