Show simple item record

Características y dimensión educativa en apps de educación patrimonial. Análisis a partir del método OEPE

dc.creatorGillate, Iratxe
dc.creatorVicent, Naiara
dc.creatorGómez-Redondo, Carmen
dc.creatorMarín-Cepeda, Sofía
dc.date2018-05-04
dc.date.accessioned2020-07-09T21:12:53Z
dc.date.available2020-07-09T21:12:53Z
dc.identifierhttp://revistas.uach.cl/index.php/estped/article/view/1793
dc.identifier10.4067/S0718-07052017000400006
dc.identifier.urihttps://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/138772
dc.descriptionMobile devices have become an important element of today’s society. Cultural and educational agents are incorporating them into their offer and the offer of Apps for heritage spaces is increasing. The aim of this paper is to know the state of the issue in the field of the Heritage Education Apps made in Spain. Following the SHEO method, we have first made an identification and inventory of the Apps as far as 2016 to make, afterwards, a descriptive analysis focusing on its educational dimension. The results obtained indicate a certain willingness from public and politic authorities to close this type of product to the user. The existing offer proposes new possibilities to the use of Apps; however, it has not exceeded the traditional view of heritage interpretation, in which the user maintains a passive attitude with no possibility of creating or collaborating.en-US
dc.descriptionLos dispositivos móviles se han convertido en un elemento destacado de la sociedad actual. Los agentes culturales y educativos los están incorporando a sus actividades y va en aumento la oferta de apps para espacios patrimoniales. El objetivo de este artículo es conocer el estado de la cuestión en el ámbito de las apps de educación patrimonial realizadas en España. Siguiendo el método OEPE1, primeramente se ha hecho una identificación e inventariado de las apps hasta el 2016 para, posteriormente, hacer un análisis descriptivo centrándonos en su dimensión educativa. Los resultados extraídos indican cierta predisposición por parte de instancias públicas de hacer llegar este tipo de producto al usuario. La oferta existente brinda nuevas posibilidades a partir de las apps, sin embargo, no ha superado la visión tradicional de la interpretación del patrimonio, en la que el usuario mantiene una actitud pasiva sin posibilidades de crear o colaborar.es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad Austral de Chile, Facultad de Filosofía y Humanidades.es-ES
dc.relationhttp://revistas.uach.cl/index.php/estped/article/view/1793/1876
dc.rightsDerechos de autor 2018 Estudios Pedagógicoses-ES
dc.sourcePedagogical Studies; Vol. 43 Núm. 4 (2017); 115-136en-US
dc.sourceEstudios Pedagógicos; Vol. 43 Núm. 4 (2017); 115-136es-ES
dc.source0718-0705
dc.source0716-050X
dc.titleFeatures and Educational Dimension in Heritage Education apps. Analysis from the OEPE methoden-US
dc.titleCaracterísticas y dimensión educativa en apps de educación patrimonial. Análisis a partir del método OEPEes-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record