Show simple item record

PERCEPCIONES Y ACTITUDES DE LOS ESTUDIANTES DE PEDAGOGÍA HACIA LA INCLUSIÓN EDUCATIVA;

dc.creatorSánchez Bravo, Alejandra
dc.creatorDíaz Flores, Claudia
dc.creatorSanhueza Henríquez, Susan
dc.creatorFriz Carrillo, Miguel
dc.date2018-06-06
dc.date.accessioned2020-07-09T21:12:58Z
dc.date.available2020-07-09T21:12:58Z
dc.identifierhttp://revistas.uach.cl/index.php/estped/article/view/3312
dc.identifier10.4067/S0718-07052008000200010
dc.identifier.urihttps://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/138829
dc.descriptionThe following study describes the attitudes that Elementary School training teachers and High School History and Geography training teachers show towards including special needs students (NEE) in the regular education system. An enquiry considering variables rela-ted to students, teachers and classrooms was applied. Outcomes show that, in general, the sample presents a favorable tendency towards inclusión; nevertheless, this positive tendency only appears in variables related to students. Besides, significant statistical differences were detected when comparing responses of both groups on study. These dissimilarities are probably associated to the training teachers' academic formation and/or the professional interests of this particular group of training teachers.  en-US
dc.descriptionEl siguiente estudio describe las actitudes que un grupo de estudiantes de pedagogía en Educación General Básica y Pedagogía en Historia y Geografía manifiesta hacia la inclusión de alumnos/as con necesidades educativas especiales (NEE) en el sistema de educación regular. El diseño descriptivo de tipo encuesta consideró variables relativas al alumnado, profesorado y aula. Los resultados indican que, en general, la muestra presenta una tendencia favorable hacia la inclusión, sin embargo, esta disposición positiva sólo se presenta decididamente en las variables referidas al alumnado. Además, se encontraron diferencias estadísticamente significativas entre las respuestas obtenidas en ambas titulaciones estudiadas. Probablemente estas diferencias estén asociadas a la formación académica y/o a los propios intereses profesionales de los futuros profesores.  es-ES
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad Austral de Chile, Facultad de Filosofía y Humanidades.es-ES
dc.relationhttp://revistas.uach.cl/index.php/estped/article/view/3312/3151
dc.relationhttp://revistas.uach.cl/index.php/estped/article/view/3312/3758
dc.rightsDerechos de autor 2008 Estudios Pedagógicoses-ES
dc.sourcePedagogical Studies; Vol. 34 Núm. 2 (2008); 169-178en-US
dc.sourceEstudios Pedagógicos; Vol. 34 Núm. 2 (2008); 169-178es-ES
dc.source0718-0705
dc.source0716-050X
dc.titlePerception and attitude of training teachers towards educative inclusiónen-US
dc.titlePERCEPCIONES Y ACTITUDES DE LOS ESTUDIANTES DE PEDAGOGÍA HACIA LA INCLUSIÓN EDUCATIVAes-ES
dc.titlept-BR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record