Show simple item record

CARACTERIZACIÓN COGNITIVA Y EMOCIONAL DE LOS ESTUDIANTES DE LA UNIVERSIDAD CATÓLICA DEL MAULE: AÑOS 1999, 2001, 2003;

dc.creatorSaavedra G., Eugenio
dc.creatorReynaldos Q., Carolina
dc.date2018-06-07
dc.date.accessioned2020-07-09T21:12:58Z
dc.date.available2020-07-09T21:12:58Z
dc.identifierhttp://revistas.uach.cl/index.php/estped/article/view/3355
dc.identifier10.4067/S0718-07052006000200005
dc.identifier.urihttps://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/138830
dc.descriptionThis was a study about the personality and academic performance profiles of the Universidad Católica del Maule’ students. The sample included 287 students from both sexes. It was found that the predominant personality characteristics present in the group, according to the A. Edwards’s Test, are persistence and exhibitionism, even though, there are other features that play a role in their formation, which varies according to the demands of the environment and society. With respect to their learning strategies, according to the Kolb’s Test, we determined some students who seem to learn more through the use of passive and theoretical learning strategies instead of more flexible and dynamic methodologies. According to the Holland’s Test, they seem to have chosen the correct career, except in Agricultural and Forestry Sciences, in which they seem to get to the university without a clear vocation.The averages of marks depends on each Faculty, but it is necessary to check the teaching and learning strategies, in order to optimize the educative process.en-US
dc.descriptionSe estudió en una muestra de 287 estudiantes universitarios de ambos sexos su perfil de personalidad y rendimiento académico. Se encontró que las características de personalidad predominantes en los alumnos de la UCM, según el test de A. Edwards, son la Persistencia y el Exhibicionismo, no obstante hay otros rasgos que participan a lo largo de su formación, variando según las demandas del medio. En cuanto a sus estrategias y estilos de aprendizaje, de acuerdo al test de Kolb, nos encontramos con alumnos que lejos de estar abiertos a metodologías flexibles y dinámicas parecen aprender mejor con estilos más pasivos y teóricos. En general se encuentran bien ubicados en las carreras que han elegido, según lo encontrado por el test de Holland, excepto en Ciencias Agrarias y Forestales, donde parecen llegar sin tener una clara vocación.Los promedios de notas se comportan de una manera particular en cada Facultad, siendo necesario revisar las metodologías de enseñanza-aprendizaje, con el fin de optimizar su aprovechamiento educativo.es-ES
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad Austral de Chile, Facultad de Filosofía y Humanidades.es-ES
dc.relationhttp://revistas.uach.cl/index.php/estped/article/view/3355/3187
dc.relationhttp://revistas.uach.cl/index.php/estped/article/view/3355/3800
dc.rightsDerechos de autor 2006 Estudios Pedagógicoses-ES
dc.sourcePedagogical Studies; Vol. 32 Núm. 2 (2006); 87-102en-US
dc.sourceEstudios Pedagógicos; Vol. 32 Núm. 2 (2006); 87-102es-ES
dc.source0718-0705
dc.source0716-050X
dc.titleCognitive and emotional characterization of Universidad Católica del Maule’ students years 1999, 2001, 2003en-US
dc.titleCARACTERIZACIÓN COGNITIVA Y EMOCIONAL DE LOS ESTUDIANTES DE LA UNIVERSIDAD CATÓLICA DEL MAULE: AÑOS 1999, 2001, 2003es-ES
dc.titlept-BR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record