Show simple item record

Construcción de Proyectos de Vida Alternativos (PVA) en Urabá, Colombia: papel del sistema educativo en contextos vulnerables

dc.creatorGarcía-Yepes, Karen
dc.date2018-01-16
dc.date.accessioned2020-07-09T21:12:59Z
dc.date.available2020-07-09T21:12:59Z
dc.identifierhttp://revistas.uach.cl/index.php/estped/article/view/1239
dc.identifier10.4067/S0718-07052017000300009
dc.identifier.urihttps://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/138833
dc.descriptionThis article has been originated as a result of a Doctoral Dissertation developed between 2013 and 2016 focused on the role of the school in the construction of life projects in vulnerable contexts. The main result of the analysis suggests that Alternative Life Projects (ALP) in these environments are produced where childhood and adolescence are conditioned by social circumstances and are alternated with the responsibilities of adulthood through diverse self-supporting strategies. As a conclusion, it is alleged that the role of the school consists of reproducing these structural social difficulties or guaranteeing an integral and differentiating formation that contributes significantly to the minor’s vital course.en-US
dc.descriptionEste artículo surge como resultado de una Tesis Doctoral realizada entre 2013 y 2016 sobre el papel de la escuela en la construcción de los proyectos de vida en contextos vulnerables. El principal resultado del análisis sugiere que en estos entornos se producen Proyectos de Vida Alternativos (PVA) donde la niñez y la adolescencia están condicionadas por las circunstancias sociales y se alternan con las responsabilidades de la vida adulta a través de diversas estrategias de autosostenimiento. Se concluye que el rol de la escuela consiste en reproducirestas dificultades sociales estructurales o garantizar una formación integral y diferenciadora que aporte significativamente al curso vital del joven.es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad Austral de Chile, Facultad de Filosofía y Humanidades.es-ES
dc.relationhttp://revistas.uach.cl/index.php/estped/article/view/1239/1331
dc.rightsDerechos de autor 2017 Estudios Pedagógicoses-ES
dc.sourcePedagogical Studies; Vol. 43 Núm. 3 (2017); 153-173en-US
dc.sourceEstudios Pedagógicos; Vol. 43 Núm. 3 (2017); 153-173es-ES
dc.source0718-0705
dc.source0716-050X
dc.titleConstruction of Alternative Life Projects (ALP) in Urabá, Colombia: the role of the educational system in vulnerable contextsen-US
dc.titleConstrucción de Proyectos de Vida Alternativos (PVA) en Urabá, Colombia: papel del sistema educativo en contextos vulnerableses-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record