Show simple item record

DETERMINACION DEL PERFIL DE ESTILOS DE PENSAMIENTO Y ANALISIS DE SUS POSIBLES IMPLICACIONES EN EL DESEMPEÑO DE PROFESIONALES UNIVERSITARIOS VENEZOLANOS;

dc.creatorGardié M., Omar
dc.date2018-05-24
dc.date.accessioned2020-07-09T21:13:00Z
dc.date.available2020-07-09T21:13:00Z
dc.identifierhttp://revistas.uach.cl/index.php/estped/article/view/2900
dc.identifier10.4067/S0718-07052000000100002
dc.identifier.urihttps://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/138845
dc.descriptionThe aim of this study was the determination of the general profile of Thinking Styles of a sample of 1.085 Venezuelan professionals, according to the pattern of Total Brain of Herrmann, with the purpose of comparing it with the one obtained previously in a sample of educators coming from all the levels of the Venezuelan educational system. The results of the investigation confirm in a general way the hypothesis of the inadequate development of the creative potential in both groups.en-US
dc.descriptionEste estudio tuvo como propósito la determinación del perfil general de Estilos de Pensamiento de una muestra de 1.085 profesionales venezolanos, según el modelo de Cerebro Total de Herrmann, con el fin de compararlo con el obtenido previamente en una muestra de educadores provenientes de todos los niveles del sistema educativo venezolano. Los resultados de la investigación confirman de manera general la hipótesis del inadecuado aprovechamiento del potencial creativo en ambos grupos.es-ES
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad Austral de Chile, Facultad de Filosofía y Humanidades.es-ES
dc.relationhttp://revistas.uach.cl/index.php/estped/article/view/2900/3255
dc.relationhttp://revistas.uach.cl/index.php/estped/article/view/2900/3878
dc.rightsDerechos de autor 2000 Estudios Pedagógicoses-ES
dc.sourcePedagogical Studies; Núm. 26 (2000); 25-38en-US
dc.sourceEstudios Pedagógicos; Núm. 26 (2000); 25-38es-ES
dc.source0718-0705
dc.source0716-050X
dc.titleDetermination of the Profile of Thinking Styles and analysis of their implications in the Performance of Venezuelan University Professionalsen-US
dc.titleDETERMINACION DEL PERFIL DE ESTILOS DE PENSAMIENTO Y ANALISIS DE SUS POSIBLES IMPLICACIONES EN EL DESEMPEÑO DE PROFESIONALES UNIVERSITARIOS VENEZOLANOSes-ES
dc.titlept-BR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record