Co-teaching practices: the case of a teachers’ duo in the School Integration Program in Chile
Prácticas de co-docencia: el caso de una dupla en el marco del Programa de Integración Escolar en Chile*
dc.creator | Urbina Hurtado, Carolina | |
dc.creator | Basualto Rojas, Pablo | |
dc.creator | Durán Castro, Camila | |
dc.creator | Miranda Orrego, Pablo | |
dc.date | 2017-12-15 | |
dc.date.accessioned | 2020-07-09T21:13:01Z | |
dc.date.available | 2020-07-09T21:13:01Z | |
dc.identifier | http://revistas.uach.cl/index.php/estped/article/view/1127 | |
dc.identifier | 10.4067/S0718-07052017000200019 | |
dc.identifier.uri | https://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/138856 | |
dc.description | In the context of inclusive education, this research analyzed a couple’s co-teaching practices carried out by a differential educator and a regular teacher, within the School Integration Program of a municipal school of the V region, Chile. The research conducted corresponds to a case study, based on documentation review (work developed by the couple), observation in the classroom and reflective interviews about their practice. The research has been done using content analysis through the constant comparative method. Seven categories have been identified, which were organized in three dimensions of analysis: practice, politic and culture, which facilitate understanding of this co-teaching experience. Results allow the identification of a “support mode” as the main approach of the practices developed by the couple and deduce, within the inclusive perspective, possibilities and barriers to develop the collaborative work in the schools. | en-US |
dc.description | En esta investigación se analizaron -desde el marco de la educación inclusiva- las prácticas co-docentes de una dupla del Programa de Integración Escolar, PIE (educadora diferencial y profesora regular) en una escuela municipal de la V región, Chile. Se realizó un estudio de caso a partir de la revisión de documentos de trabajo de la dupla, observación directa en aula y entrevistas reflexivas sobre la práctica. El estudio se desarrolló utilizando análisis de contenido a través del método de comparación constante. Se identificaron 7 categorías que fueronorganizadas en tres dimensiones de análisis (práctica, política, cultura) las cuales facilitaron la comprensión de esta experiencia de trabajo co-docente. Los resultados permiten identificar la modalidad de apoyo como el enfoque de práctica predominante de la dupla y deducir, desde un marco inclusivo, barreras y facilitadores para el desarrollo de un trabajo colaborativo en las escuelas. | es-ES |
dc.format | application/pdf | |
dc.language | spa | |
dc.publisher | Universidad Austral de Chile, Facultad de Filosofía y Humanidades. | es-ES |
dc.relation | http://revistas.uach.cl/index.php/estped/article/view/1127/1141 | |
dc.rights | Derechos de autor 2017 Estudios Pedagógicos | es-ES |
dc.source | Pedagogical Studies; Vol. 43 Núm. 2 (2017); 355-374 | en-US |
dc.source | Estudios Pedagógicos; Vol. 43 Núm. 2 (2017); 355-374 | es-ES |
dc.source | 0718-0705 | |
dc.source | 0716-050X | |
dc.title | Co-teaching practices: the case of a teachers’ duo in the School Integration Program in Chile | en-US |
dc.title | Prácticas de co-docencia: el caso de una dupla en el marco del Programa de Integración Escolar en Chile* | es-ES |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
This item appears in the following Collection(s)
-
Estudios Pedagógicos
[0-9]{4}