Show simple item record

Percepción de competencias y plan de mejora para la consolidación de los títulos de grado en educación: la mirada de los estudiantes;

dc.creatorMartínez Clares, Pilar
dc.creatorGonzález Morga, Natalia
dc.creatorGonzález Lorente, Cristina
dc.date2018-05-14
dc.date.accessioned2020-07-09T21:13:01Z
dc.date.available2020-07-09T21:13:01Z
dc.identifierhttp://revistas.uach.cl/index.php/estped/article/view/2081
dc.identifier10.4067/S0718-07052016000400015
dc.identifier.urihttps://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/138859
dc.descriptionThis article is intended to assess the students´ training of competences in the Faculty of Education at the University of Murcia. Additionally, it focused on the competences, which were considered as essential for their professional performance and also the alternatives proposed to improve their degree. This study involved 629 students of the Faculty of Education. To gather information an ad hoc questionnaire was designed. Results showed the relevance of key skills for professional practice given by the students. Furthermore, the significant differences between the development and command of these competences by the participants were emphasized in the results. In order to optimize a university system the students propose a variety of improvement proposals about the structure of the curriculum and teaching-learning process are suggested.en-US
dc.descriptionEste artículo pretende valorar la formación en competencias que reciben los estudiantes de la Facultad de Educación de la Universidad de Murcia, deteniéndose en aquellas esenciales para su desempeño profesional y en sus distintos aspectos de mejora. En la investigación participan 629 estudiantes de último curso de los Grados de Educación Infantil, Primaria, Pedagogía y Educación Social, a través de un cuestionario diseñado ad hoc. Los resultados muestran la relevancia que dan los estudiantes a las competencias transversales para su práctica profesional y las diferencias significativas existentes entre su desarrollo y dominio. Además, para optimizar el sistema universitario, el alumnado identifica diferentes mejoras localizadas en la estructura del plan de estudio y el proceso enseñanza-aprendizaje.es-ES
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad Austral de Chile, Facultad de Filosofía y Humanidades.es-ES
dc.relationhttp://revistas.uach.cl/index.php/estped/article/view/2081/2740
dc.relationhttp://revistas.uach.cl/index.php/estped/article/view/2081/3321
dc.rightsDerechos de autor 2016 Estudios Pedagógicoses-ES
dc.sourcePedagogical Studies; Vol. 42 Núm. 3 (2016); 277-292en-US
dc.sourceEstudios Pedagógicos; Vol. 42 Núm. 3 (2016); 277-292es-ES
dc.source0718-0705
dc.source0716-050X
dc.titleCompetences perception and improvement plans for consolidating degrees on education: the students’ viewen-US
dc.titlePercepción de competencias y plan de mejora para la consolidación de los títulos de grado en educación: la mirada de los estudianteses-ES
dc.titlept-BR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record