Show simple item record

TRANSFORMACIONES EN LAS ORGANIZACIONES EDUCATIVAS QUE POSIBILITEN APRENDIZAJES TRANSDISCIPLINARIOS CON UTILIZACION DE RECURSOS INFORMATICOS;

dc.creatorArancibia Herrera, Marcelo
dc.date2018-05-25
dc.date.accessioned2020-07-09T21:13:02Z
dc.date.available2020-07-09T21:13:02Z
dc.identifierhttp://revistas.uach.cl/index.php/estped/article/view/2980
dc.identifier10.4067/S0718-07052002000100008
dc.identifier.urihttps://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/138868
dc.descriptionThe society of information viewed from the complex paradigm presents a series of challenges in the educational field, one of them lies in enabling the achievement of transdisciplinary learning in our students. This article approaches the possibility of offering, through the use of computer resources implemented in schools, an instance of transdisciplinary learning intended to modify, on the one hand, their perception and, on the other, the educational process as a whole. The modifications or adjustments set out are five, with the purpose of making the computer resources effective didactic means, granting greater relevance to curriculum, meaningful learning and the interdisciplinary approach to topics that allow the student to understand phenomena, processes or subjects in a transdisciplinary way.en-US
dc.descriptionLa sociedad de la información mirada desde el paradigma complejo presenta una serie de desafíos en el ámbito educacional. Uno de ellos radica en posibilitar el logro de aprendizajes transdisciplinarios en nuestros estudiantes.El artículo aborda la posibilidad de ofrecer a través del uso de los recursos informáticos instalados en los establecimientos educacionales un espacio de aprendizaje transdisciplinario para modificar, por un lado, la percepción que de ellos se tiene y del proceso educativo en su conjunto. Cinco son las transformaciones o adecuaciones que se proponen, con el fin de hacer de los recursos informáticos efectivos medios didácticos, otorgando mayor relevancia al currículum, el aprendizaje significativo y al abordaje de temáticas interdisciplinariamente que permitan al estudiante comprender fenómenos, procesos o temas transdisciplinariamente.es-ES
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad Austral de Chile, Facultad de Filosofía y Humanidades.es-ES
dc.relationhttp://revistas.uach.cl/index.php/estped/article/view/2980/3238
dc.relationhttp://revistas.uach.cl/index.php/estped/article/view/2980/3860
dc.rightsDerechos de autor 2002 Estudios Pedagógicoses-ES
dc.sourcePedagogical Studies; Núm. 28 (2002); 143-156en-US
dc.sourceEstudios Pedagógicos; Núm. 28 (2002); 143-156es-ES
dc.source0718-0705
dc.source0716-050X
dc.titleTransformations in the educational organizations that make transdisciplinary learning possible with the use of computer science resourcesen-US
dc.titleTRANSFORMACIONES EN LAS ORGANIZACIONES EDUCATIVAS QUE POSIBILITEN APRENDIZAJES TRANSDISCIPLINARIOS CON UTILIZACION DE RECURSOS INFORMATICOSes-ES
dc.titlept-BR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record