Total brain and a creative wholistic view of education
CEREBRO TOTAL Y VISION HOLISTICO-CREATIVA DE LA EDUCACION;
dc.creator | Gardié, Omar | |
dc.date | 2018-05-23 | |
dc.date.accessioned | 2020-07-09T21:13:05Z | |
dc.date.available | 2020-07-09T21:13:05Z | |
dc.identifier | http://revistas.uach.cl/index.php/estped/article/view/2766 | |
dc.identifier | 10.4067/S0718-07051998000100006 | |
dc.identifier.uri | https://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/138907 | |
dc.description | The need of a systemic, global and integrative view of education, i.e. wholistic, is put forward. This is supported by opinions of authors in the areas of psychopedagogy, creativity, philosophy. The article ends suggesting that experiences, talents, styles, expectations and values of human beings in all their dimensions. | en-US |
dc.description | Se plantea como tesis la necesidad de una visión sistémica, globalizadora e integradora, en una palabra, holística, de la educación. Se refrenda lo anterior en opiniones de autores del campo de la psicopedagogía, de la creatividad, de la filosofía. Concluye sosteniendo que hay que integrar las experiencias, talentos, estilos, expectativas y valores del ser humano en todas sus dimensiones. | es-ES |
dc.language | spa | |
dc.publisher | Universidad Austral de Chile, Facultad de Filosofía y Humanidades. | es-ES |
dc.relation | http://revistas.uach.cl/index.php/estped/article/view/2766/3278 | |
dc.rights | Derechos de autor 1998 Estudios Pedagógicos | es-ES |
dc.source | Pedagogical Studies; Núm. 24 (1998); 79-87 | en-US |
dc.source | Estudios Pedagógicos; Núm. 24 (1998); 79-87 | es-ES |
dc.source | 0718-0705 | |
dc.source | 0716-050X | |
dc.title | Total brain and a creative wholistic view of education | en-US |
dc.title | CEREBRO TOTAL Y VISION HOLISTICO-CREATIVA DE LA EDUCACION | es-ES |
dc.title | pt-BR | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
This item appears in the following Collection(s)
-
Estudios Pedagógicos
[0-9]{4}