Show simple item record

USO DE FUENTES DOCUMENTALES HISTORICAS QUE FAVORECEN LA INVESTIGACION FORMATIVA. EL CASO DE LOS SEMILLEROS DE INVESTIGACION;

dc.creatorGarcía, Carmen
dc.date2018-06-02
dc.date.accessioned2020-07-09T21:13:05Z
dc.date.available2020-07-09T21:13:05Z
dc.identifierhttp://revistas.uach.cl/index.php/estped/article/view/3214
dc.identifier10.4067/S0718-07052010000100014
dc.identifier.urihttps://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/138911
dc.descriptionThe article, Use of Historic Documentaries that Stimulate Formative Research: The Case of Undergraduate Research Seedbeds, arises from the results of the research, “Retrieval of Documentary Sources for the History of Pedagogical Practices of the Teaching Body in the First Half of the Twentieth Century in Medellín”, and from this experience as a guide for research seedbeds at the Physical Education Institute. Formative research in the seedbeds is stimulated by pedagogical strategies that relate to the past through preparation work of sources, of questions as devices for raising awareness, of amazement as a research principle, and of the experience of reading.  en-US
dc.descriptionEl artículo Uso de fuentes documentales históricas que favorecen la investigación formativa. El caso de los semilleros de investigación, surge de los resultados de la investigación “Recuperación de fuentes documentales para la historia de las prácticas pedagógicas del cuerpo escolarizado en la primera mitad del siglo XX en Medellín” y de la experiencia como orientadora de semilleros de investigación en el Instituto de Educación Física. La investigación formativa en los semilleros se favorece mediante las estrategias pedagógicas de la relación con el pasado mediado por el trabajo de elaboración de fuentes, de la pregunta como dispositivo de sensibilización, del principio investigativo del asombro y de la experiencia de la lectura.  es-ES
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad Austral de Chile, Facultad de Filosofía y Humanidades.es-ES
dc.relationhttp://revistas.uach.cl/index.php/estped/article/view/3214/3074
dc.relationhttp://revistas.uach.cl/index.php/estped/article/view/3214/3708
dc.rightsDerechos de autor 2010 Estudios Pedagógicoses-ES
dc.sourcePedagogical Studies; Vol. 36 Núm. 1 (2010); 265-273en-US
dc.sourceEstudios Pedagógicos; Vol. 36 Núm. 1 (2010); 265-273es-ES
dc.source0718-0705
dc.source0716-050X
dc.titleUse of historic documentaries that stimulate formative research. The case of undergraduate research seedbedsen-US
dc.titleUSO DE FUENTES DOCUMENTALES HISTORICAS QUE FAVORECEN LA INVESTIGACION FORMATIVA. EL CASO DE LOS SEMILLEROS DE INVESTIGACIONes-ES
dc.titlept-BR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record