Towards an inner globalization: reevaluation of the term starting from the Decroly method
PARA UNA GLOBALIZACION INTERIOR: REVALORACION DEL TERMINO A PARTIR DEL METODO DECROLY;
dc.creator | Valembois, Víctor | |
dc.date | 2018-05-22 | |
dc.date.accessioned | 2020-07-09T21:13:08Z | |
dc.date.available | 2020-07-09T21:13:08Z | |
dc.identifier | http://revistas.uach.cl/index.php/estped/article/view/2735 | |
dc.identifier | 10.4067/S0718-07051997000100006 | |
dc.identifier.uri | https://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/138941 | |
dc.description | The author starts from a philological perspective and summarizes, historically, the main “globalizing” tendencies. Secondly, the author concentrates on a brief analysis starting with the method proposed by the belgium teacher Ovide Decroly. By confronting the two globalizations, an interesting contrast is reached. The author concludes that both perspectives are not exclusive but complementary. | en-US |
dc.description | El autor parte de una perspectiva filológica y efectúa en primer lugar un repaso histórico de las principales tendencias “globalizantes”. En segundo término, se centra en un somero análisis de la perspectiva globalizadora a partir del método propugnado por el pedagogo belga Ovide Decroly. Al confrontar las dos globalizaciones, se obtiene un interesante contraste, al mismo tiempo que el autor recomienda ver ambas perspectivas no como excluyentes sino complementarias. | es-ES |
dc.language | spa | |
dc.publisher | Universidad Austral de Chile, Facultad de Filosofía y Humanidades. | es-ES |
dc.relation | http://revistas.uach.cl/index.php/estped/article/view/2735/3288 | |
dc.rights | Derechos de autor 1997 Estudios Pedagógicos | es-ES |
dc.source | Pedagogical Studies; Núm. 23 (1997); 65-74 | en-US |
dc.source | Estudios Pedagógicos; Núm. 23 (1997); 65-74 | es-ES |
dc.source | 0718-0705 | |
dc.source | 0716-050X | |
dc.title | Towards an inner globalization: reevaluation of the term starting from the Decroly method | en-US |
dc.title | PARA UNA GLOBALIZACION INTERIOR: REVALORACION DEL TERMINO A PARTIR DEL METODO DECROLY | es-ES |
dc.title | pt-BR | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
This item appears in the following Collection(s)
-
Estudios Pedagógicos
[0-9]{4}